جمعه 10 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.

دومین جشنواره هنری ادبی «شهرزاد و دنیازاد»، ویژه کودکان و نوجوانان افغانستان، جشن پایانی خود را برگزار کرد.

به گزارش اختصاصی خبرنگار خبرگزاری مهاجر «انجمن ادبیات کودک و نوجوان افغانستان» روز پنج‌شنبه هفدهم حوت 1402 مراسم پایانی دومین جشنواره هنری ادبی «شهرزاد و دنیازاد» را با حضور نویسندگان ایران و افغانستان و مهمانانی از شهرهای «قزوین»، «اراک»، «کاشان»، «آران و بیدگل»، «تهران» و «قم» برگزار کرد.

دومین جشنواره هنری ادبی «شهرزاد و دنیازاد» با موضوع «خاطره‌نویسی درباره درس و تحصیل» برگزار شد و شرکت‌کنندگانی از «هرات»، «مزار شریف»، «کابل»، «اصفهان»، «مشهد»، «کرج»، «پیشوا»، «شهر ری»، «سعیدآباد»، «بهارستان»، «تهران»، «کاشان»، «آران و بیدگل»، «اراک» و «قم» آثار خود را به دبیرخانه فرستادند و آثار برگزیده در مراسم پایانی تقدیر و تجلیل شد.

«سید مرتضی حسینی شاهترابی» و «فاطمه راشدی بامیکان» به ترتیب دبیران علمی و اجرایی این دوره از جشنواره بودند که با همکاری «فاطمه علی‌مددی سروا» (دبیر انجمن ادبیات کودک و نوجوان افغانستان) این رخداد ادبی را به ایستگاه پایانی رساندند.

«شقایق دهقان نیری» و «زهرا عبدی»، داوران ایرانی و «مائده علوی» و «الهه حسینی» داوران افغانستانی آثار رسیده، برگزیدگان را در چهار گروه سنی هفت تا دوازده سال، سیزده تا پانزده سال، شانزده تا نوزده سال و گروه جوانان معرفی کردند.

«حسین ورجانی» (مدرس داستان‌نویسی و منتقد ادبی)، «سید احمد مدقق» (نویسنده)، «سید عارف موسوی‌نژاد» (پژوهشگر)، «فیروزه مرادی» (شاعر)، «خدیجه کریمی» (پژوهشگر) و «زینب عرب» (فعال فرهنگی مهاجر) مهمانان ویژه مراسم بودند و «زینب اکبری» (گوینده و شاعر) و «نرگس پناهی» (بازیگر تئاتر و نمایش) گردانندگی این جشن را عهده‌دار بودند.

 

/پایان/

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6816
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها