شنبه 6 اسد 1403 برابر با Friday, 26 July , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از ایرنا، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از سنجش ۲۰ هزار دانش آموز اتباع خبرداد. حجت الله الماسی گفت: آمار دقیقی از تعداد همه نوآموزان اتباع نیست ولی پیش بینی می شود حدود ۷۰ هزار نوآموز اتباع برای سنجش هستند.

سنجش دانش آموزان اتباع با ارائه کد یکتا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد امکان سنجش نوآموزان اتباع فقط با کد یکتا امکان پذیر است.

الماسی افزود: فقط نوآموزان اتباعی که دارای کد یکتا هستند را می توانیم سنجش کنیم. متاسفانه تعداد زیادی از این نوآموزان کد یکتا ندارند و امکان ورود اطلاعات نوآموز در سامانه آموزش و پرورش بدلیل نداشتن این کد نیست. وی ادامه داد: به خانواده های این دانش آموزان اعلام شده که هر چه زودتر با مراجعه به مراجع مربوط به بخش های وزارت کشور برای دریافت این کد اقدام کنند زیرا تا این کد نباشد امکان سنجش نوآموز نیست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: ۲۰ خرداد آخرین فرصت سنجش نوآموزان است و بدلیل اینکه باید اطلاعات در سامانه سیدا ثبت شود که همان ثبت نام است بعد کتب درسی، کلاس بندی و صدور ابلاغ است و تاخیر در سنجش بقیه فرایند آموزش را با مشکل مواجه می کند، برای همین این تاریخ را پایان سنجش اعلام کردیم.

اخذ نوبت سنجش کلاس اول برای اتباع خارجی چگونه انجام مي شود؟

در حال حاضر اخذ نوبت سنجش کلاس اول برای کلیه اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی کارت آمایش(کارت هوشمند)، پاسپورت اقامتی، پاسپورت خانواری و برگه سبزرنگ سرشماری با مشكلات و به سختي انجام مي شود.

چه زمان و چگونه می توان برای سنجش کلاس اولی اقدام نمایید؟

به گزارش ایرنا يكي از شروط اصلی ثبت نام كلاس اول در مدارس، سنجش سلامت است و برای این کار والدين باید به پایگاه‌ های سنجش مراجعه کنند تا بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت دانش ‌آموز ارزیابی ‌شود.

هر ساله طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می شود. والدین دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی می بایست در زمان اعلام شده توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی به سایت ثبت نامی مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم های ثبت نامی، نوبت گیری برای سنجش را انجام دهند.
نوبت گیری سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول دبستان سال تحصيلي ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از آبان ماه 1402 آغاز و تا ٢٠ خرداد ماه 1403 تمديد شده است.

والدین اتباع ايراني می توانستند به صورت مستقیم به سایت های ماي مديو و یا از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند و یا سيرت مراجعه نمایند و پس از تکمیل فرم های ثبت نام، برای شرکت در سنجش در موعد انتخابی خود هزینه را پرداخت نمایند و نوبت اخذ كنند. ولي اتباع خارجي تا اواخر ارديبهشت ماه به علت نداشتن كدملي و سيم كارت همچنين مشكلات خود سامانه ها نمي توانستند نوبت سنجش اخذ نمايند.

با بررسي هاي مشخص شده است كه تعداد خيلي محدودي از اتباع خارجي كه با كد يكتا سيم كارت به نام شان ثبت شده است، در دي ماه و بهمن ماه ١٤٠٢ از طريق پنجره ملي خدمات دولت هوشمند موفق به اخذ نوبت سنجش شده اند ولي از اسفند ماه ١٤٠٢ افرادي كه با كد يكتا نيز سيم كارت به نام شان ثبت شده بود، نمي توانستند وارد پنجره ملي خدمات دولت هوشمند شوند. ولي از اول خرداد ماه جهت ورود به پنجره خدمات دولت هوشمند علاوه بر داشتن سيم كارت با شناسه يكتا، درج شناسه يكتا، كدفراگير(شماره اختصاصي ١٢ رقمي) و تاريخ تولد نيز الزامي است.(در برگه سرشماري سبزرنگ و كارت هاي هوشمند جديد، كدفراگير درج نشده است.)

تعدادي از مهاجرين هم كه موفق به اخذ نوبت سنجش شده اند، بعد از انجام سنجش و اخذ نتيجه، در زمان مراجعه به مدرسه جهت ثبت نام، با مشكل “بخشنامه ي اتباع هنوز نيامده” ، مواجه شده اند.

با پيگيري هاي مجدد از مسولين مربوطه، اعلام شده است که بزودی راهکاری برای اخذ نوبت سنجش اتباع خارجی مقیم ایران ارائه می شود.

سنجش سلامت جسمانی نوآموزان اتباع به زودی آغاز می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی نوآموزان تا ۲۰ خرداد تمدید شده است، گفت: نوبت‌گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اتباع نیز به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا کریمیان بدون اشاره به آمار دقیق نوآموزانی که تاکنون در طرح غربالگری سنجش سلامت شرکت کرده اند، با بیان اینکه تاکنون فرایند ارزیابی و غربالگری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی درصدی از نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان به پایان رسیده است، اظهار داشت: البته هنوز سنجش دانش‌آموزان اتباع که شناسه یکتا ندارند، انجام نشده است.
وی با بیان اینکه به زودی روند نوبت‌گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اتباع پس از انجام فرایندهای قانونی آغاز می شود، ادامه داد: تمامی فرایند نوبت‌گیری، ارزیابی و ثبت‌نام نوآموزان کاملا الکترونیکی بوده و انتقال داده‌ها و اطلاعات از سامانه سیرت به سامانه سیدا (ثبت نام قطعی) صورت می‌پذیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه به منظور اتمام به موقع سنجش سایر نوآموزان جامانده از برنامه سنجش و تسریع در روند پیش ثبت‌نام و انجام سایر فرایندها از جمله سفارش کتب‌درسی و ثبت‌نام قطعی نوآموزان، برنامه ملی سنجش تا ۲۰ خرداد تمدید شد، افزود: توصیه اکید می شود والدین در اسرع وقت نسبت به نوبت‌گیری از طریق سامانه my.medu.ir اقدام کنند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7292
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x