چهارشنبه 5 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
ورود بی سابقه پناهجویان به نیویورک

ورود بی سابقه پناهجویان به نیویورک و واشنگتن

شهردار نیویورک اریک آدامز وضعیت این شهر را فوق العاده اعلام کرد.این وضعیت در پی ورود بی سابقه پناهجویان از مناطق مرزی جنوب آمریکا به این شهر ، به وجود آمده است.

وی می گوید : هم اکنون وضعیت نیویورک طوری است که بیش از حد گنجایش آن مهاجران به آن وارد شده اند. این افراد شامل  خانواده و کودکان می شوند.اریک آدامز اعلام کرد که نیویورک بیش از این توان تامین پناهجویان را ندارد.

او می گوید: «ما به کمک نیاز داریم و آن را الان می خواهیم.»

هر روزه پنج تا شش اتوبوس حمل کننده مهاجران به نیویورک وارد می شوند و فقط در پنج شنبه 6 اکتبر 9 اتوبوس مهاجران را وارد نیویورک کرده اند.

نیویورک دارای 42 اقامتگاه جدید است که بیشتر آن ها هتل ها هستند و برای پناهندگان در نظر گرفته شده اند ، اما باز هم با کمبود اقامتگاه روبرو هست.

نقش سیاست مداران جمهوری خواه در این روند

ورود پناهندگان با اتوبوس به نیویورک از بهار سال گذشته تابه حال ادامه دارد که پشتیبانی مالی و ساماندهی این کار در برخی از موارد از طرف سیاستمدار جمهوری خواه تگزاس و آریزونا انجام پذیرفته است.

این طور به نظر می رسد که جمهوری خواهان با این کار سعی دارند ، دولت جو بایدن را تحت فشار قرار دهند تا سیاست خود در قبال پناهندگان را تغییر دهد.

انتقال پناهندگان از شهرهای مرزی به شهرهای دموکرات ها مثل واشنگتن و نیویورک و شیکاگو دلیل این امر است که چند هفته قبل در واشنگتن نیز شرایط اضطراری شود.

اریک آدامز می گوید : نیویورک در حال حاضر میزبان بیش از 17 هزار پناهجو از آمریکای مرکزی و جنوبی است.

آنها طبق قوانین فدرال آمریکا حق کار ندارند . بااین وجود این ، آدامز به آنها خیر مقدم می گوید و یادآور می شود که نیویورکی ها همیشه پذیرای «برادران و خواهران مهاجر» خود بوده اند.

شهردار نیویورک در عین حال خاطر نشان می سازد: «همدلی نیویورکی ها بی حد و حصر است ، اما منابع نامحدود نیست».

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1955
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x