جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

محمد جواد صفری فوتسالیست مهاجر افغانستانی در سال 1378 در تهران متولد شد.

زندگینامه محمد جواد صفری:

محمد جواد صفری فوتسالیست مهاجر افغانستانی در سال 1378 در تهران متولد شد.او از همان کودکی به فوتسال علاقه داشته و این علاقه را در 12 سالگی به عنوان دروازه بان فوتسال، به صورت جدی در باشگاه افغان جوان آغاز کرد. محمد جواد صفری در آکادمی افغان جوان تحت آموزش مربی خود جواد محمدی به تمرین می پرداخت و در رده سنی نوجوانان به جوایز و مقام های زیادی دست یافت. محمد جواد صفری تا سن پانزده سالگی خود را در این باشگاه گذراند و توانست مهارت و خبرگی خود را در فوتسال اثبات کند. مدتی بعد یکی از باشگاه های مهاجرین افغانستانی به نام توحید وی را تحت آموزش خود قرار داد.

محمد جواد صفری یکی از دلایل موفقیت خود را خانواده خویش می داند و در یکی از مصاحبه هایش می گوید: “من آهسته آهسته توانای خودم را به همه نشان دادم و همه مرا شناختن من مدیون خانواده ام هستم بخصوص پدر و مادرم که مرا حمایت همه جانبه می کنند.”

عضویت محمد جواد صفری در تیم ملی فوتسال افغانستان:

 محمد جواد صفری در سال ۲۰۱۶ از میان ۵۰۰ بازیکن مهاجر افغانستانی در ایران برگزیده شد و موفق شد عضویت تیم ملی فوتسال افغانستان را به دست آورد.

جواد صفری در یکی از مصاحبه هایش میگوید:«شش تن از مهاجران را به تیم ملی دعوت کردند که ما هم در جمع آنها بودیم هر چند  آمدن به افغانستان خیلی برای ما دشوار بود اما توانستیم که به جمع تیم اضافه شویم.»

عبدالرزاق ممرک – سرمربی تیم ملی فتسال افغانستان می گوید:«ما آقای صفری را که در روز نخست دیدیم او توجه ما را جلب کرد چون یک پسر جوان بود و  همه ی معیار هایی را که ما برای تیم نیاز داشتیم را در خود داشت و ما او را به تیم ملی دعوت کردیم.» جواد صفری اولین تجربه مسابقات ملی اش را در رقابت‌های قهرمانی زیر بیست سال فوتسال آسیا که در سال ۲۰۱۷  به میزبانی تایلند برگزار شده بود تجربه کرد. علاقه زیاد به فوتسال باعث شد محمد جواد صفری به تیم ملی بکشاند و در ر رقابت های فوتسال زیر بیست سال آسیا 2029 به همراه تیمش به نایب قهرمانی رسید.

محمد جواد صفری درباره این پیروزی گفته است:« بسیار خوشحال هستم که توانستم لبخند را بر لبان مردمم بیاورم و تشکر از همه ی هموطنانم که از راه های دور به تهران آمدند و ما را تشویق کردند.» محمد جواد صفری بعد از درخشش در تیم ملی فوتسال افغانستان، به عضویت تیم فوتسال باشگاه گیتی پسند اصفهان درآمد و تمرینات فشردۀ خود را آغاز کرده است تا بتواند عضویت تیم بزرگسالان فوتسال افغانستان را نیز بدست بیاورد.

گفت و گویی با محمد جواد صفری:

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7912
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x