شنبه 6 اسد 1403 برابر با Friday, 26 July , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ طبق اعلام سران کشور یونان در روز چهارشنبه 24جوزا/خرداد بر اثر سانحه غرق شدن کشتی پناهجویان در آبهای جزیره پلوپونس یونان، تا این ساعت حداقل 79 تن کشته شدند و تعداد بسیاری نیز مفقودند. گفته شده که اکثر مهاجران از ملیت های سوری، پاکستانی و مصری بوده اند. مقامات یونان به این خاطر سه روز عزای عمومی اعلام نمودند.

نگهبانان ساحلی یونان به خبرنگاران گفتند: کشتی حامل پناهجویان شب سه شنبه دچار نقص فنی شده و بر اثر آن ظرف پانزده دقیقه در قعر آب‌ها غرق شده است.

نیروهای ساحلی و دریایی یونان روز گذشته گفته بودند که ۱۰۴ تن از مهاجران را از غرق شدن نجات داده‌اند و جستجوها برای یافتن سایر افراد ادامه یافته است.

ایلیاس سیاکانتری، یک سخنگوی حکومت یونان گفت که شمار دقیق سرنشینان کشتی روشن نیست اما سازمان بین الماللی مهاجرت در توییتر گفته است که طبق بررسی‌های اولیه دستکم ۴۰۰ تن سوار کشتی بوده‌اند.

همزمان نجات یافتگان حادثه به نگهبانان ساحلی گفته‌اند که شمار سرنشینان کشتی به بیش از ۷۰۰ تن از جمله حدود یک صد کودک، می‌رسیده است.

حکومت یونان برای ادای احترام به قربانیان سه روز عزای عمومی اعلام کرده و کارزارهای انتخاباتی در این کشور متوقف شده است.

یونان در گذشته چندین بار شاهد غرق شدن کشتی‌های مهاجران بوده است اما از هفت سال به این سو، این بزرگترین رقم مهاجران غرق شده در آب‌های این کشور است. در ۳ جون ۲۰۱۶ دستکم ۳۲۰ مهاجر در اثر غرق یک کشتی جان خود را از دست دادند.

شمار زیادی از مهاجران از آسیای جنوبی، خاور میانه و افریقا تلاش می‌کنند از طریق ترکیه یا لیبیا، خود را به یونان و ایتالیا برسانند. به گفته سازمان بین الملل مهاجرت، از آغاز سال، ۴۴ مهاجر در بخش شرقی دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4758
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x