شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بر اثر حادثه ای که برای قایق پناهجویان در مدیترانه رخ داد، بیشتر از 40 مهاجر جان خود را از دست دادند. در این حادثه تنها 4 نفر شامل سه مرد و یک زن جان سالم به در بردند.

یک رسانه ایتالیایی روز چهارشنبه 18مرداد/اسد در خبری اظهار داشت: این قایق مهاجران را از تونس به سمت ایتالیا حمل می کرده است و به نظر می رسد تعداد جان باختگان این حادثه 41 تن باشند.

این خبرگزاری نوشته که چهار سرنشین این قایق به شمول سه مرد و یک زن توسط یک کشتی باربری نجات داده شدند و صبح چهارشنبه به یک کشتی گارد ساحلی ایتالیا منتقل شدند.

به گفته نجات یافته‌گان، این قایق حامل ۴۵ نفر به شمول سه کودک بوده و از شهر صفاقس تونس حرکت کرده بود. به گفته آنها یک موج شدید باعث واژگونی قایق شده است. بر اساس این گزارش چهار تن که از این رویداد جان سالم به در برده اند روز سه شنبه در ناحیه‌ای دور از محل رویداد نجات داده شدند. به گزارش «انسا» تا کنون هیچ جسدی یافت نشده است.

همچنین دو قایق دیگر مهاجران به روزهای شنبه و یک شنبه در نزدیکی جزیره لامپدوسا واژگون شد. بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی از این دو قایق ۵۷ تن نجات یافته اند و ۳۷ تن دیگر ناپدید اند. مرگ دو پناهجو تائید شده است.

در هفته‌های اخیر شمار کسانی که به وسیله قایق ها تلاش داشتند خود را از سواحل شمال افریقا به ایتالیا برسانند بار دیگر به وضوح افزایش یافته است.

در سال روان میلادی تا کنون بیش از ۹۰ هزار پناهجو و مهاجر وارد ایتالیا شده اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رقم دو برابر را نشان می‌دهد.

از آغاز این هفته صدها پناهجو از کمپ لامپدوسا که زمانی به شدت مزدحم بود به کمپ های دیگر به طور مثال به کاتانیا در سیسیل منتقل شده اند.

بر اساس معلومات سازمان بین‌المللی مهاجرت از آغاز سال روان میلادی تقریباَ ۲۱۰۰ پناهجو و مهاجر در تلاش برای عبور از مدیترانه جان خود را از دست داده اند. رقم ثبت ناشده احتمالا بیشتر از این باشد.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5268
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x