شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

معنای واژه مهاجرت عبارت است از جابجایی افراد از مکانی به مکان دیگر با قصد اسکان دائم یا موقت در یک مکان جدید.خانواده ها یا افراد به دلایل مختلف به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند. مهاجرت میتواند به سبب دسترسی به آموزش بهتر، امنیت، فرصت های شغلی، تجارت و… باشد. اما مهاجرت تحصیلی اقدام افراد در جست و جوی آموزش بهتر و با کیفیت تر است. آموزش تاثیر بزرگی در زندگی ما دارد، آموزش یک اساس است و به ما شناختی از دنیای اطراف میدهد و آن را تغییر میدهد به چیزی بهتر. آموزش یک عامل ضروری است که به هماهنگی و صلح اجتماعی کمک بزرگی میکند. آموزش برای رشد اقتصادی نیز امری حیاتی است و باعث شکوفایی اقتصادی کشور هایی مانند استرالیا، ایالات متحده و ژاپن با نرخ با سوادی بسیار بالا و رشد اقتصادی عظیم شده.
روند مهاجرت به دلیل دردسر های مسافرت و  محل اسکان سخت است. مخارج، ترک خانواده و دوستانمان و رفتن به کشوری که حتی هیچ شخصی را نمیشناسیم. نرخ ارز، دلتنگی، تنهایی و اختلاف فرهنگی از عمده ترین مشکلات ناشی از مهاجرت اجباری است. نرخ ارز از اصلی ترین مشکلات خانواده هایی است که فرزندان خود را برای مهاجرت تحصیلی تحصیلی میفرستند. والدین مجبورند دوبرابر کار کنند و املاکشان را بفروشند تا بتوانند هزینه شهریه فرزندشان را جور کنند. این بخشی از مشکلات مهاجرت و مهاجرت تحصیلی است که در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتر درباره مهاجرت و مهاجرت تحصیلی میپردازیم:

 شرایط مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی از ساده ترین روش های مهاجرت به یک کشور خارجی است. برای مهاجرت تحصیلی باید تخصص علمی خوبی داشته باشید، در آزمون های بین المللی شرکت کنید، نمره خوبی داشته باشید و مقالات isi بنویسید. با این حال، اگر می خواهید بورسیه بگیرید، پذیرش برای برخی از دانشگاه ها آسان تر است. علاوه بر این، می توانید پس از تحصیل چند ماه کار کنید و سپس برای اقامت اقدام کنید. اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارید باید ویزای تحصیلی داشته باشید، ویزای تحصیلی نوعی ویزا است که به شما امکان می دهد برای مدت محدودی در کشور بمانید و در یکی از مراکز آموزشی کشور شروع به تحصیل کنید. همچنین می توانید بسته به قوانین آموزشی دانشجویان بین المللی وقت خود را صرف کنید. در برخی از کشورها مانند کانادا، دانش آموزان در سطوح دبیرستان می توانند تا چند سال پس از تحصیل، همیشه در کشور کار کنند! افراد در سنین مختلف نیاز به درخواست ویزای تحصیلی دارند. ویزای تحصیلی یا آموزشی در برخی کشورها مانند ایالات متحده تقسیم می شود. شرط اول اخذ ویزای تحصیلی در مقاطع مورد علاقه شما برای مهاجرت تحصیلی اعم از کالج , کارشناسی و مقاطع بالاتر پذیرش یکی از دانشگاه ها یا دانشگاه های کشور مقصد می باشد . اما برای گرفتن ویزای تحصیلی متقاضی باید مدارکی از قبیل پذیرش دانشگاه مقصد شما , پاسپورت معتبر , سوابق تحصیلی به همراه ترجمه , انگیزه و … را جمع آوری کرد .

نکات مهم دیگری که در مورد مهاجرت تحصیلی باید به یاد داشته باشید این است که دریافت ویزای تحصیلی از طریق کشورهای اروپایی معدودی (مثل مجارستان) شما را به منطقه شینگن هدایت می کند که شانس گرفتن ویزای کاری یا تحصیلی برای سایر کشورهای بزرگ شینگن را بسیار افزایش می دهد. شما می توانید برای تحصیل در مقاطع تحصیلی , کارشناسی , فوق لیسانس , دکترا و دانشجویان پزشکی و همچنین تحصیل در دوره های زبان از این کشورها درخواست دهید . در صورت نداشتن مدرک زبان هم امکان ثبت نام در کالج زبان و دریافت ویزای تحصیلی کشور از این طریق وجود دارد. شرایط عمومی پذیرش قبولی تحصیلی شامل سن و معدل می باشد. یکی از مهمترین و ضروری ترین شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی ارائه برگه تاییدیه مالی به سفارت می باشد. از این برگه خواسته می شود تا قدرت مالی شما را به دفتر شما در کشور مقصد نشان دهد.

 

انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت تحصیلی :

برای انتخاب محل مهاجرت در میان کشور هایی با مهاجرت آسان برای دانشجویان بین المللی باید جنبه های مختلفی در نظر گرفته شود، در ادامه عناصر مهمی که باید موقع انتخاب مقصد مهاجرتتان برای تحصیل در نظر بگیرید را نوشته ایم:

  • فرصت های تحصیلی: کیفیت و شهرت دانشگاه ها و موسسات آموزشی هر کشور را ارزیابی کنید، به دنبال برنامه ها و دوره هایی باشید که شمارا به دستیابی به اهداف علمی و حرفه ایتان نزدیک تر کند.
  • مقررات مهاجرت: درباره مقررات مهاجرتی هر کشور و گذینه های جایگزین ویزا تحقیق کنید، مجوز های کار پس از تحصیل، راه های اقامت دائم و در صورت لزوم، جایگزین های حمایت از خانواده را در نظر بگیرید.
  • هزینه های زندگی و ملاحظات مالی: هزینه زندگی، هزینه های تحصیل و در دسترس بودن بورسیه تحصیلی و کمک های مالی را در نظر بگیرید. بودجه های خود را بررسی کنید و ارزیابی کنید که آیا میتوانید به راحتی از پس هزینه های زندگی و تحصیل در آن کشور بربیایید یا خیر.
  • مشاغل آینده: در باره بازار کار و گزینه های شغلی در حوزه تحصیلتان در کشور های مختلف تحقیق کنید. به دنبال صنایع پر رونقی باشید که نیاز قابل توجهی به حوزه تخصصی شما دارند.
  • خدمات پشتیبانی دانشجویان بین المملی: خدمات پشتیبانی شده ی دانشجویان بین المللی

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5419
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x