شنبه 5 عقرب 1403 برابر با Friday, 25 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش اختصاصی خبرنگار خبرگزاری مهاجر کتاب «زمین جای ماندن نیست» نوشته «شقایق دهقان نیری» پنج‌شنبه چهاردهم سرطان 1403 برابر با روز قلم ایران، در ویژه‌برنامه روایت‌های بامیان تا سیلک رونمایی شد.

 

«روایت‌های بامیان تا سیلک» (نشست مشترک راویان ایران فرهنگی) ویژه‌برنامه‌ای ادبی برای فرهنگ و زبان فارسی است که فرهنگخانه جوان افغانستان برگزارکننده آن است و نخستین قسمت از آن روز چهاردهم سرطان جاری در حوزه هنری استان قم برگزار شد. گفتنی است این برنامه به همنشینی داستان‌نویسان ایران و افغانستان اختصاص داشت و کتاب «زمین جای ماندن نیست» را رونمایی کرد.

«زمین جای ماندن نیست» دومین مجموعه داستان «شقایق دهقان نیری» داستان‌نویس جوان ایرانی است و به تازگی در نشر مهر و دل (تهران) نشر یافته است. این نویسنده جوان، اصالتاً یزدی است و داستان‌هایش روایت فرهنگی شخصیت‌هایی‌اند که در یزد زیسته‌اند و زندگی می‌کنند. او در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری مهاجر گفت:

«انسان ایرانی و افغانستانی گذشته و سرنوشتی مشترک دارند، اما به جبر جغرافیا و روزگار از هم جدا افتاده‌اند. داستان زبان هنری مشترک دنیای امروز است و می‌تواند فهم و آشنایی لازم نسبت به یکدیگر را برای مردم ایران و افغانستان حاصل کند.»

 

عکاس: شکیلا محمدی

 

 

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7311
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x