چهارشنبه 2 عقرب 1403 برابر با Tuesday, 22 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از ایراف، نتایج یک مطالعه که توسط دانشگاه «ساری» انگلیس انجام شده، نشان می‌دهد که ۹۳ درصد مردان و ۸۸ درصد زنان افغان دچار نوموفوبیا در حد متوسط تا شدید هستند.

این اختلال به معنای اضطراب و نگرانی شدید در صورت دوری از موبایل‌های هوشمند است و به عنوان یک بیماری جدید دیجیتال در افغانستان شناخته می‌شود.

محققان در این مطالعه ۷۵۴ دانشجوی دوره لیسانس پزشکی در دانشگاه کابل را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان نوموفوبیا در حد متوسط و ۳۵ درصد علایم شدید این بیماری را تجربه می‌کنند.

دکتر سلیمان لازاروس، تهیه‌کننده ارشد این تحقیق، تأکید کرد که شیوع نوموفوبیا در میان افغان‌ها تنها یک مسئله فردی نیست، بلکه بازتابی از بحران‌های سیاسی و اجتماعی در افغانستان است.

با توجه به اینکه تنها ۱۸.۴ درصد از جمعیت افغانستان به اینترنت دسترسی دارند و تفاوت‌های قابل توجهی در دسترسی به تکنولوژی بین مردان و زنان وجود دارد، درک نوموفوبیا برای پرداختن به مسائل سلامت روان و رفاه اجتماعی بسیار مهم است.

به گزارش آریانا، این مطالعه می‌تواند به عنوان یک زنگ خطر برای مسئولان و سازمان‌های اجتماعی در افغانستان تلقی شود تا به مشکلات سلامت روانی ناشی از وابستگی به تکنولوژی توجه بیشتری داشته باشند.

در نهایت، «نوموفوبیا» به عنوان یک چالش جدی در دنیای دیجیتال امروز، نیازمند بررسی و تدابیر جدی برای بهبود وضعیت روانی و اجتماعی در افغانستان است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=8347
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x