جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بر اساس گزارشات سازمان نظارت بر دیپورت مهاجران، به دلیل اخراج سریع پناهجویان از آلمان، آنها حتی فرصت جمع آوری وسایل شان را ندارند. دو سازمان خیریه کلیسایی دیاکُنی و کاریتاس؛ انتقاد هایی به پروسه ی دیپورت مهاجران از فرودگاه فرانکفورت کردند.

در گزارش اخیر سازمان نظارت بر دیپورت فرودگاه فرانکفورت که مربوط به سال گذشته ی میلادی است نوشته شده: طرز برخورد نیروهای دولتی با پناهجویان، قبل از بردن آنها به فرودگاه، باعث شده که کمبودهایی در این پروسه وجود داشته باشد. به همین دلیل است که در بسیاری موارد پناهندگان رد درخواست شده حتی نمی توانند لباس گرم به همراه آورند و یا کودکان بدون کفش به هواپیما برده می شوند.

در بسیاری موارد به شمار زیادی از پناهجویان اخراجی حتی فرصت کافی داده نمی شود تا وسایل شخصی و یا داروهای شان را به همراه ببرند. همچنین مواردی از جدا کردن خانواده ها و یا صدور تصدیق توانایی سفر برای افراد بیمار توسط داکتران در میدان هوایی فرانکفورت انتقادها را برانگیخته است.

در مجموع در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴ هزار شهروند خارجی از سراسر آلمان از طریق میدان هوایی فرانکفورت به کشورهای مبدا شان و یا در چارچوب معاهده دابلین به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا اخراج شدند.

ناظران از سازمان های دیاکنی و کاریتاس در زمان انجام حدود ۱۲۰۰ مورد اخراج در محل حاضر بودند. آن ها به خصوص بر مواردی تمرکز داشتند که در آن خانواده ها و یا کودکان به همراه پدران یا مادرانشان و یا افراد بیمار قرار بود اخراج شوند.

استفاده از کودکان به حیث ترجمان

در این گزارش به این اشاره شده است که مانند سال های گذشته در بسیاری از موارد ترجمان در زمان اخراج حاضر نیست و از آن به عنوان یک کمبود سیستماتیک یاد شده است. در چنین مواردی این فرزندان افراد اخراجی بودند که مجبور می شدند برای والدین شان ترجمه کنند. وضعیتی که به اعتقاد دیاکنی و کاریتاس با اصل حفظ صحت فیزیکی و روحی طفل ناسازگار است، به خصوص در مواردی که والدین شدیدا ترسیده اند و یا این که در برابر اخراج مقاومت می کنند.

«برخورد نهادهای دولتی در ایالات مختلف متفاوت است»

سازمان نظارت بر اخراج در گزارش اش از رفتار متفاوت نهادهای دولتی در ایالات مختلف آلمان فدرال سخن زد.

براین اساس طور مثال شهروندان خارجی از بایرن بسیار بیشتر (از ایالات دیگر) با دستان و پاهای بسته به میدان هوایی فرانکفورت انتقال داده می شوند. در این گزارش آمده است: «در هواپیماهای چارتر به مقصد کشورهای افریقایی این وضعیت برای همه سرنشینان پرواز صدق می کند.»

در ادامه گزارش به افزایش حساسیت پولیس فدرال در برخورد با زنان باردار اشاره شده است. براین أساس ماموران پولیس در چندین مورد روند اخراج را در میدان هوایی پس از بررسی مهلت حمایت از مادران متوقف کرده اند.

سازمان نظارت بر اخراج در فرانکفورت در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و هدف آن شفافیت در این روند است که بدون حضور عامه مردم انجام می شود. افزون براین این سازمان رفتارهای نامتناسب نهادهای دولتی را ثبت می کند. کار این سازمان توسط دو کلیسای کاتولیک و پروتستانت تمویل می شود و از سال ۲۰۱۸ ایالت هسن نیز در تمویل آن شرکت دارد.

منبع: مهاجر نیوز

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=8149
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x