پنج‌شنبه 3 عقرب 1403 برابر با Thursday, 24 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از خبرنگاران جوان؛ تاخیر در روند انتقال کارت های آمایش اتباع بین استان ها، باعث ایجاد مشکلاتی برای اتباع خارجی شده است.

از اصلی ترین مدارک شناسایی اتباع خارجی در ایران، کارت اقامت یا همان کارت آمایش است. این مدرک به مثابه ی اجازه ی رسمی اقامت در ایران برای افراد دارنده است. دارندگان این کارت می توانند از خدمات تحصیلی و اشتغال استفاده نمایند. کارت آمایش باید در زمان های از پیش تعیین شده تمدید شود و اگر این کار انجام نشود، مشکلاتی برای شخص به وجود خواهد آمد. در مواردی نیز دارندگان این کارت با تاخیر در انتقال کارت خود روبرو می شوند به صورتی که اجازه ی استفاده از آن را ندارند.

یک شهروند افغانستانی که ساکن استان البرز است از تاخیر در انتقال این کارت در بین استانی گلایه دارد. وی با ارسال پیام گوشه‌هایی از این مشکل را بیان کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

باسلام؛ از بس بین اداره اتباع تهران و البرز رفتم، خسته شدم. از مسؤلان خواهش دارم با انتقال کارت آمایش اتباع موافقت کنند. من، همسرم، دخترم و پسرم متولد استان البرز هستیم. دخترم را نمی‌توانم در مدرسه ثبت نام کنم. پسرم بیمار و عضو بهزیستی است. خودم کارگر هستم و با این تورم نمی‌توانم در تهران خانه اجاره کنم. ۲ سال است که بین تهران و البرز در رفت و آمد هستم تا با انتقال کارتم موافقت کنند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=8372
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x