جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی، ترامپ از اخراج های بزرگ می گوید. به دنبال شایعات بی اساسی مبنی بر این که مهاجران ساکن در هائیتی در حال خوردن حیوانات خانگی و خیابانی دیده شده اند؛ ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت که او مهاجران را از هائیتی اخراج خواهد کرد.

ترامپ روز جمعه ی گذشته ابراز داشت که ما این کار را از اسپرینگفیلد آغاز می کنیم. و گفت: مهاجران این شهر را تخریب کرده اند. همچنین او از شهری دیگر در کلورادو سخن گفت که کارشناسان راستگرا به اشتباه مدعی شدند که به دست یک گروه خلافکار ونزوئلایی افتاده است.

مقام‌های اسپرینگفیلد می‌گویند که ادعاهای بی‌اعتبار درباره خوردن حیوانات خانگی این شهر را تکان داده و به تهدیدهای خشونت‌باری منجر شده که تعطیلی مدارس را به دنبال داشته است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه خواستار آرامش شد و انتقاد از مهاجران اهل هائیتی‌ در اسپرینگفیلد را «غلط» خواند.

او درباره بیانیه‌های آقای ترامپ گفت: «این باید متوقف شود، آنچه او می‌کند. باید متوقف شود.» قول نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۴ تقریبا یک هفته بعد از آن است که ادعاهای نادرستی مطرح شد دایر بر اینکه مهاجران درحال کشتن حیوانات خانگی و کودکان در اسپرینگفیلد هستند. ادعای خوردن حیوانات خانگی، که آقای ترامپ روز سه‌شنبه در جریان مناظره با کامالا هریس تکرار کرد، قبلا از سوی رئیس پلیس و شهردار اسپرینگفیلد و همچنین مایک دیواین فرماندار جمهوریخواه اوهایو رد شده است.

روز جمعه سه مدرسه در اسپرینگفیلد به دلیل تهدید بمب گذاری تخلیه شد. به گفته باب رو، شهردار این شهر، حداقل یکی از تهدیدها با تحقیر اهالی هائیتی همراه بود. این بعد از آن است که ساختمان شهرداری و چند ساختمان دیگر، به علاوه یک مدرسه، روز پنجشنبه به دلیل تهدیدها تخلیه شده بود.

روز جمعه زمانی که آقای ترامپ درحال برگزاری یک کنفرانس خبری در زمین گلف خود در لس آنجلس بود از او درباره احتمال بازدید از این شهر سوال شد. او گفت: «می‌توانم بگویم که ما دست به اخراج‌های گسترده از اسپرینگفیلد در اوهایو خواهیم زد – اخراج‌های بزرگ. ما اینها را بیرون خواهیم کرد. ما آنها را به ونزوئلا برمی‌گردانیم.»

مهاجران ساکن اسپرینگفیلد عمدتا اهل هائیتی هستند، و براساس یک برنامه فدرال برای اهالی این جزیره به طور قانونی اجازه دارند در آمریکا زندگی کنند. ابتدا معلوم نبود که چرا آقای ترامپ به ونزوئلا اشاره کرد. با این حال او در ادامه سخنانش به هجوم مهاجران ونزوئلایی به شهر آرورا در کلورادو اشاره کرد و گفت که اگر او برنده انتخابات شود اخراج‌ها از آنجا هم شروع خواهد شد.

روز جمعه جان هاستِد، معاون فرماندار اوهایو، عکسی در فضای مجازی از دو غاز مهاجر کانادایی منتشر کرد و نوشت: «بیشتر مردم آمریکا موافقند که این مهاجران باید اخراج شوند.»

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=8013
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x