دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، به دنبال خبر توقف کمک های دولتی به مهاجران در هلند، دولت تازه و راستگرای این کشور اعلام کرد، در نظر دارد تا روند دشوارتری را در برابر مهاجران به کار گیرد. به همین جهت کمک های دولت به منظور تهیه مسکن برای مهاجرانی که با درخواست پناهندگی شان موافقت نشده، را متوقف خواهد کرد.

وزیر مهاجرت هلند اظهار داشت: «از ابتدای سال آینده ی میلادی، دولت این کشور دیگر هزینه ای برای سکونت افرادی که مدتهاست رد پناهندگی شده اند و باید از کشور خارج می شدند، پرداخت نخواهد کرد.

ماریولین فابر گفت که با پنج کلان شهر که در آن جا امکان اسکان اضطراری براساس مقرره «نان، شست و شو و تخت» عرضه می شود، مشورت کرده است.

فابر از حزب راستگرا برای آزادی «PVV» می باشد که رهبری آن را خیرت ویلدرز، نخست وزیر افراطی هالند به عهده دارد. وزیر پناهندگان گفت: «تمرکز من بر بازگشت پناهجویان است و نه پرداخت سوبساید برای تمویل سکونت آن ها».

از سال ۲۰۱۹ در امستردام، روتردام، اوترشت، ایندهوون و گرونینگن برای پناهجویان رد شده مراکزی برای تامین نیازهای اولیه شان تاسیس شد تا از بی خانمان شدن آن ها و ایجاد یک مشکل جدید جلوگیری شود.

به گفته فابر، حالا این شهرها خودشان می توانند تصمیم بگیرند که به سرپرستی از این پناهجویان به هزینه خودشان ادامه می دهند یا نه. امستردام قبلا اعلام کرده بود که دست کم تا سال آینده به این کار ادامه می دهد.

به گزارش رادیو و تلویزیون عمومی «ان او اس»، حکومت هالند تا به حال سالانه حدود ۳۰ میلیون یورو برای اسکان پناهجویان رد شده هزینه می کرده است.

قرار بود که شهرهای نامبرده این کار را تا زمان بازگشت مهاجران به کشورهای مبداشان، سفر به یک کشور دیگر و یا تا زمان صدور حق اقامت در هالند انجام دهند.

در آلمان نیز در این هفته یوآخیم شتامپ، سیاستمدار حزب لیبرال دموکرات آلمان «اف دی پی» خواهان لغو همه کمک های دولتی برای همه افراد ملزم به خروج از کشور شده بود .او در مصاحبه با شبکه هیئت تحریریه آلمان گفت: «همه آن هایی که ملزم به خروج فوری از کشور هستند، فقط باید یک تکت برای پرواز به کشور مقصد و همچنین یک کمک جزئی به مبلغ چند صد یورو برای شروع یک زندگی جدید دریافت کنند».

به نقل از مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7810
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x