دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024
جستجو
Close this search box.
برگه سرشماری جزو مدارک معتبر برای ثبت نام کودکان اتباع در مدارس محسوب می‌شود
پیش ثبت نام مدارس جمهوری اسلامی ایران برای کودکان مهاجر در سامانه سهما به مدت یک ماه دیگر تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهاجر احسان حیدری، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی تهران از فراهم شدن شرایط ثبت نام در مدارس برای کودکان مهاجر بدون مدرک اقامتی معتبر، در صورتی که والدین آنها دارای مدرک اقامتی معتبر هستند، خبر داد و گفت: در بحث دانش‌آموزی، افرادی که پدر و مادر مدرک اقامتی معتبر دارند، اما فرزند به هر علتی ندارد، می‌تواند با مراجعه به دفاتر کفالت کد یکتا بگیرد و در سامانه سهما ثبت‌نام کند.

وی افزود: کودکانی که پدر مدرک اقامتی داشته، اما مادر ندارد نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالت کد یکتا دریافت کنند.

به گفته آقای حیدری، به کودکانی که مادر ایرانی و پدر غیرایرانی دارند هم کد یکتا داده می‌شود.

وی افزود: افراد اتباع غیرافغانستانی هم که کد یکتا ندارند و به صورت مجاز در داخل ایران حضور دارند، می‌توانند برای دریافت کد یکتا به دفاتر کفالت مراجعه ‌کنند.

این مقام مسئول حوزه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در تهران خاطرنشان کرد که برگه سرشماری جزو مدارک معتبر محسوب می‌شود.

البته به گفته وی، هنگام مراجعه برای دریافت کد یکتا برای این کودکان، باید مدارک معتبر که مشخص شود این کودک فرزند آنهاست، باید به دفاتر  کفالت ارائه شود، تا خدایی نکرده، بحث جازنی به وجود نیاید.

آقای حیدری خاطرنشان کرد که روند پیش ثبت نام کودکان مهاجر در مدارس ایران ادامه دارد و افرادی که کد یکتا می‌گیرند، یا کد یکتا دارند، می‌بایست برای پیش ثبت نام به سایت سهما و سپس به مدرسه و آموزش و پرورش مراجعه کنند و ثبت نام نهایی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر، در مورد ظرفیت پذیرش مدارس تهران در شرایطی که این ولایت بزرگترین ولایت مهاجرپذیر ایران است، خاطرنشان کرد: ما با توجه به جمعیت بالای اتباع و مهاجرین در تهران، ممکن است یک سری سیاست‌ها را در مورد تقسیم این تعداد دانش آموز مهاجر اعمال کنیم. بعضی از شهرستان‌ها تعداد اتباع بالایی دارد و ناگزیر هستیم آنها را به شهر یا شهرستان‌های اطراف و یا مدارس همجوار تقسیم کنیم.

این اقدامات نشان‌دهنده تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای فراهم آوردن دسترسی به آموزش برای تمامی کودکان مهاجر، حتی بدون مدارک اقامتی معتبر، است. همچنین این فرایند با هدف جلوگیری از سوءاستفاده در سیستم آموزشی طراحی شده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7361
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x