جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مسئولان مربوطه ایرانی از ثبت نام 96 درصد از دانش آموزان مهاجر در مدارس ایران خبر دادند. رئیس امور بین الملل مدارس ایران گفت: فرآیند ثبت نام به خوبی انجام می شود و تنها کسانی که فاقد کد یکتا هستند می توانند با مراجعه حضوری به دفتر کفالت محل زندگی خود، آن را دریافت نمایند.

وی افزود : آموزش و پرورش ایران با ثبت نام اتباع خارجی که دارای مدارک اقامتی هستند هیچ مشکلی ندارد. افرادی که فاقد اقامت قانونی هستند باید برای اقامت خود اقدام و سپس ثبت نام نمایند.

اما آقای حسینی فعال رسانه ای مهاجرین در ایران در این باره می گوید: اما باید گفت که این حرف مسئول ایرانی با وضعیت واقعی تناقض بسیار دارد. من عمده‌ای مشکلات که از اول مهر تاکنون دانش آموزان اتباع با آن روبه‌رو بوده‌اند اینجا لیست می‌کنم.
۱ . پایان اعتبار مدارک اقامتی اعم از کارت آمایش، هوشمند و سرشماری هرچند که وزارت کشور اعلام کرده آمایش و هوشمند بصورت سیستمی تا آخر ۱۴۰۳ تمدید شده است اما مدیران مدارس و کاری به این مسائل ندارند و مدرک که روی آن تاریخ اعتبار داشته باشند می‌طلب‌اند.
۲. پیش ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی و هفتمی در مای مدیو و سیدا است که عمده این عزیزان به دلایل مشکلات سیستمی این دو سایت تاکنون موفق به ثبت نام نشده‌اند.
۳. برخورد سلیقه‌ای؛ جا نداریم، اتباع ثبت نام نمی‌کنیم، کد یکتای جدید با تاریخ امسال بیاورید، درخواست مبالغ هنگفت و امثالهم…
۴. کد یکتای جدید بیارید برخی دفاتر کفالت برحسب وظایف کدیکتای جدید می‌دهند اما برخی… نگویم برایتان مورد داریم یک کارمند کفالت درتهران خارج از کفالت با مبلغ ۶۰۰ هزارتومن کدیکتا صادر کرده است اما آموزش و پرورش متوجه این مسئله شده و پرونده‌های تمام دانش آموزان را داده به خانواده‌ها.
۵. مسئله دیگر دانش آموزانی هستند که پدر و مادر مدارک اقامتی معتبر دارد و بنا به دلایلی چون عدم صدور پاسپورت از سوی سفارت تاکنون پرونده‌ آنها ادغام نشده و فرزند مدارک معتبری ندارد و دفاتر کفالت می‌گویند بخشنامه‌ای نیامده که یکتا صادر کنیم. و موارد بسیاری دیگر که هم منو شما به آن آگاهیم و هم برخی از مسئولین امر… اینکه چطور با جود این مشکلات بیش از ۹۵ درصد ثبت نام شده‌اند الله اعلم.
لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7931
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x