دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی؛ مجازات یک شهروند مهاجر ستیز بریتانیایی به جرم دست داشتن در شورش ضد مهاجرتی در روترهام، با محکومیت 9 سال حبس اجرا شد. این محکومیت سنگین ترین محکومیت دستگیر شدکان این شورش ها بوده است.

آقای بیرلی 27 ساله جزو دسته ای از افراد بود که شیشه های یک هتل محل اسکان مهاجران را شکسته و در آتش زدن آن همکاری داشته است.

وی همچنین با آجر به نیروهای پلیس حمله کرده بوده و باتوم پلیس را از او گرفته و در برابر پلیس قرار گرفته است. او با جمع کردن چوب و آتش زدن آن در آتش زدن ساختمان مهاجران نقش اصلی داشته است.

بیرلی، ۲۷ ساله که اهل شهرک سوینتون، روترهام است، پیش از این اتهامات آتش زدن به قصد به خطر انداختن زندگی، بی‌نظمی خشونت آمیز و داشتن سلاح سرد را پذیرفته بود.

جرمی ریچاردسون، قاضی دادگاه در هنگام اعلام حکم خطاب به بیرلی گفت که «شما بدون شک یک مجرم خطرناک هستید.» او گفت که آقای بیرلی در خشونت‌های «منزجر‌کننده» شرکت کرده که مشوقش پست‌های مخرب و جاهلانه در رسانه‌های اجتماعی بودند.

در جریان خشونت‌های اواخر ژوئن و اوایل ماه اوت طرفداران راست‌افراطی در بریتانیا به مساجد و اقامتگاه‌های پناهجویان حمله کرده و خودروها و ساختمان‌ها را به آتش کشیدند و مغازه‌ها را غارت کردند. تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰۰ افسر پلیس در این ناآرامی‌ها مجروح شده باشند.

جرقه شروع این اعتراضات کشته شدن سه دختر بچه‌ در کلاس رقص در ماه ژوئن در حمله جوانی با چاقو در شهر ساوت‌پورت بود. شایعات مربوط به تبار و ریشه فرد مهاجم منجر به حمله به مسلمانان در بخش‌هایی از بریتانیا شد. پلیس اعلام کرد که متهم پسری ۱۷ ساله متولد ولز از پدر و مادری مهاجر اهل رواندا است.

این ناآرامی‌ها با اطلاعات نادرست در فضای آنلاین، طغیان خشم طرفداران راست افراطی و ضد مهاجرت شکل گرفت و تقویت شد.
پلیس ۱۳۸۰ نفر را در جریان این اعتراضات بازداشت کرد که مسن‌ترین آنها ۸۱ ساله و جوان‌ترین فرد ۱۱ ساله است. برای بیش از ۸۰۰ نفر از آنها کیفرخواست صادر شده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7796
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x