سه‌شنبه 27 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024
جستجو
Close this search box.

طبق گزارشات مردمی در روزهای گذشته مشکل مسدود شدن سیم کارت مهاجران افغان ساکن ایران که دارنده مجوز اقامت هستند، مشکل آفرین شده است. این قطعی بدون اطلاع قبلی صورت گرفته و تعاملات و کارهای روزمره را با مشکل روبرو کرده است.

بعد از در میان گذاشتن این مشکل با مسئولان مربوطه و بعد از گذشت یک هفته از آغاز مشکل هنوز هم رسیدگی ای به این مسئله انجام نشده است. آن دسته از افراد که با قطعی سیم کارت روبرو شده اند با حضور در نمایندگی های همراه اول و ایرانسل، با بی اطلاعی مسئولین آن دو مواجه شده اند.

در پی این اتفاق سامانه ای به نام پورتال فیدا یا portal.fida.ir برای احراز هویت مهاجران و رفع انسداد سیمکارت آنها معرفی گردیده که از ابتدا با مشکلاتی مواجه بوده است.

فیدا چیست؟ فیدا کد ۱۲ رقمی اختصاصی است که اتباع پس از انگشت نگاری در دفاتر خدماتی اتباع یا کفالت می‌توانند آن را اخذ کنند در برخی ادارات از این کد به نام‌های متفاوتی چون کدفراگیر، فیدا و..‌. یادمی‌شود اکثر مهاجرین دارای کارت آمایش، پاسپورت اقامتی و خانواری حداقل سال یکبار این کد را از دفاتر کفالت اخذ نموده‌اند و کد جدیدی نیست زیرا همه افراد دارای یک کد اختصاصی، خانوار و یکتا می‌باشند.

لزوما اگر اهداف این دو اپراتور احراز هویت اتباع بود می‌بایست طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کردند که همه این افراد با در دست داشتن مدارک اقامتی و کد‌های مربوط به یکی از نمایندگی‌های این دو اپراتور مراجعه کنند تا شاهد چنین سردرگرمی نباشیم. هرچند این بار اول نیست آخر هم نخواهد بود که بدون اطلاع قبلی سیمکارت، حساب بانکی و‌… اتباع خارجی مسدود می‌شوند اما امیدواریم مسئولین مربوطه همچنان گذشته با مهر و عطوفت با توجه به وظایف شان در دستگاه و حکومت انقلابی و اسلامی عمل و رسیدگی نمایند‌.

و اما راهکاری‌های که جهت رفع انسداد سیمکارت‌ها معقول و اصولی است ۱ – مراجعه به یکی از نمایندگی‌ها با در دست داشتن مدارک اقامتی و کد‌های یکتا و اختصاصی. ۲ – تماس با ۷۰۰ و ارائه مدارک مورد نیاز جهت رفع انسداد. ۳ – ارجاع به اپلیکیشن‌های ایرانسل و همراه من و ارتباط گرفتن با کارشناسان در قسمت چت آنلاین و ارائه مدارک مورد نیاز. کد اختصاصی همان کد فیدا و فراگیر است و اگر دارید جهت اخذ آن جای مراجعه نکنید.

سیدعلی حسینی فعال رسانه‌ای مهاجرین

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7721
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x