یکشنبه 25 سنبله 1403 برابر با Saturday, 14 September , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از وآ دری، سازمان بین المللی مهاجرت، روز یکشنبه 4 شهریور از واژگونی قایق پناهجویان در یمن خبر داده و اظهار نمود: در این حادثه 13 تن کشته شدند و 14 تن دیگر نیز مفقودند.

سازمان بین المللی مهاجرت گفت: این اتفاق در سواحل منطقه ی تعز در یمن رخ داده است. قایق حامل پناهجویان از جیبوتی راهی سفر شده بوده و حامل 25 سرنشین از اتیوپی و دو سرنشین از یمن بوده است.

سازمان بین المللی مهاجرت تایید کرد که در میان جان باختگان، ۱۱ مرد و دو زن شامل اند و عملیات جستجو برای یافتن افراد ناپدید شده که شامل کپتان یمنی این قایق و دستیارش می شود، ادامه دارد. این سازمان تذکر داد که دلیل غرق شدن این قایق تا حالا مشخص نشده است.

مت هوبیر، سرپرست اداره بین المللی مهاجرت ملل متحد در یمن، می‌گوید که این “تراژیدی اخیر، یادآور خطراتی است که مهاجران در این مسیر با آن مواجه هستند.”

سالانه، ده ها هزار مهاجر از شاخ افریقا، برای فرار از درگیری، فجایع طبیعی و یا اوضاع بد اقتصادی، می‌کوشند که از طریق بحیره سرخ به مناطق نفت خیز خلیج، مهاجرت کنند. سازمان بین‌المللی مهاجرت ملل متحد تعداد مهاجرانی را که در طول سال ۲۰۲۳ وارد یمن شده‌اند، تا ۹۷۲۰۰ نفر تخمین کرد؛ این رقم بیشتر از تعداد مهاجرانی است که در سال ۲۰۲۲ به کشورهای حوزه خلیج مهاجرت کردند.

این حادثه متعاقب حوادث مشابه دیگری است که در ماه‌های جون و جولای به وقوع پیوسته بود؛ در این حوادث‌ ده‌ها نفر جان باختند. مهاجرانی که به یمن می‌رسند با تهدید‌های بیشتری به سمت امنیت خود در فقیرترین کشور در شبه جزیره عرب، مواجه می‌گردند که تقریبا یک دهه است که درگیر جنگ داخلی میباشد.

مهاجرانی که به یمن می رسند در اکثر حالات با تهدید‌‌های بیشتری امنیتی مواجه می شوند، زیرا فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان-یمن- از نزدیک به یک دهه به اینسو درگیر جنگ داخلی بوده است. اکثر این مهاجرین می‌کوشند تا خود را به عربستان سعودی و یا دیگر کشور‌های واقع در خلیج فارس برسانند تا برای خود کاری منحیث کارگر یا کار در منازل پیدا کنند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7699
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x