پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
ارشاد احراری

به گزارش خبرگزاری مهاجر، ارشاد احراری خبرنگار، سینماگر و مدرس دوره های بازیگری و فن بیان است که در سال 1357، در شهر باستانی هرات چشم به جهان گشود.
ارشاد احراری از سال 1378 شروع به فعالیت در عرصه هنر و سینما کرد.او نه تنها در رشته کارگردانی تحصیلات عالی دارد بلکه صدها شاگرد نیز در عرصه سینما و هنر تعلیم داده است و مدتی نیز مسئول آموزشگاه هنری نما فلم در کابل بوده است.

ارشاد احراری درباره هدفش از افتتاح موسسه فرهنگی نما فلم و اینکه چرا یک سینماگر شده در مصاحبه هایش اینطور میگوید :

“من از طفوليت علاقمند سينما بودم و از روی شوق و علاقه ای كه به هنر داشتم، به رشتهِ كار گردانی در پوهنحِی هنرها، تحصيلات خود را به پايان رساندم. نظر به اينكه تياتر و سينما در افغانستان، از ضعفهای خيلی عميق برخوردار است و در 30 سال اخير جنگ، تمام دستاوردهای هنری كشور مثل ساير بخش ها، از بين رفته و خسارهِ عظيم ديده است، احساس كردم كه بخاطر جبران اين خسارات تا حدامكان كار كنم و موسسهِ هنری به نام “نمافلم” را ايجاد كنم. فعلاً ما شاهديم كه در افغانستان به سينما توجه لازم نشده و نه تنها در عرصهِ سينما، بلكه در تمــــــام عرصه های هنر، عميق و علمی كار نمي شود. يک تعداد مردم، با ذوق شخصی كار ميكنند. مــــــــا با عــــــده يی از سينماگران كه در اين عرصه تحصيلات عالي داريم، تصميم گرفتيم كه بخاطر رشد و توسعهِ هنر، يک موسسهِ هنری به نام “نمافلم” ايجاد كنیم.”

طبق گفته های آقای ارشاد احراری در موسسه فرهنگی نما فلم هنرهایی چون سینماگری، بازیگری، ادیت، علم فن بیان، دوبله، گویندگی، گزارشگری و گریم نیز تدریس داده می شده است.

این هنرمند موفق علاوه بر اینکه شاگردان زیادی در زمینه های هنری تعلیم داده است، بیش از پنجاه فیلم کوتاه، مستند و سریال در عرصه سینما ارائه داده است که از بهترین و مهترین آنها میشود به موارد زیر اشاره کرد :

  • یک ضرب چهار
  • خانه ما
  • چهره های موفق
  • مستند طالبان
  • مستند نقد و برسی رسانه ها در افغانستان
  • برکه سبزِ آبی
  • بسما
  • روزنه
  • فیلم کوتاه کلید
  • مجموعه “هزار رنگ”

مجموعهِ هزار رنگ اولين مجموعهِ طنز در افغانستان است که در سال 1386 تولید شد. این سریال توانسته در 50 قسمت آسيب های اجتماعی مانند فساد اداری، فاميل سالاری، نقض حقوق زنان و…، را به نقد بکشاند. اين مجموعه از بهترين بازيگران، بهره گرفته و هنرمندان خوبی در آن ایفای نقش میکنند.

ارشاد احراری از دهه نود شمسی با همکاری کانون مام میهن دوره های متعدد فن بیان، گویندگی و دوبله را راه اندازی و تدریس نموده است و توانسته در چند سال فعالیت آموزشی در این مرکز فرهنگی شاگردان زیادی را پرورش دهد که در عرصه هنر مشغول به فعالیت گردیده اند.

.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1276
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x