جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

در این ویدئو دیده می شود که برخی از نیروهای پلیس برای بازداشت سید مهدی موسوی ، نوجوان ناشنوای افغان به او هشدار می دهند اما او که ناشنواست متوجه دستور نیروهای پلیس نمی شود در این لحظه است که ماموران پاسخ ندادن وی را تخطی او از دستور پلیس تصور می کنند و به همین خاطر با رفتاری خشونت آمیز و غیرانسانی وی را بازداشت و به ماشین انتقال می دهند. در این ویدئو دیده می شود که یکی از نیروهای پلیس با زانو بر گردن این نوجوان نشسته و نوجوان افغان با التماس به وی می گوید که عمو رهایم کن.

این تصاویر به سرعت مورد استفاده رسانه‌های فارسی زبان لندنی و جریان‌های رسانه‌ای ضد مهاجرت در داخل ایران قرار گرفت تا از آن برای ایجاد ناامنی اجتماعی و تقابل میان مهاجران و جامعه میزبان استفاده کنند و خدمات چند ده ساله جمهوری اسلامی در میزبانی سخاوتمندانه از میلیون‌ها مهاجر افغانستانی را ناچیز نشان دهند.

با این حال، در نتیجه پی‌گیری‌های انجام شده، یک تیم ویژه از سوی فراجا برای بررسی ابعاد گوناگون این رویداد، دلجویی از سید مهدی موسوی؛ نوجوان کم‌توان افغانستانی و رسیدگی به تخلفات احتمالی مأموران از وظایف قانونی، اصول حرفه‌ای و ضوابط اخلاقی نیروی انتظامی به منطقه اعزام شده و انتظار می‌رود طی روزهای آینده، نتایج بررسی‌های این تیم به اطلاع افکار عمومی برسد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7554
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x