جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از ایراف، طی پرسشنامه ای مخالفت نامزدان پارلمان اتریش با دیپورت پناهندگان مشخص شد. روز سه شنبه ۳ مهر، مجلس اتریش در اقدامی به وسیله ی پرسشنامه از نامزدان پارلمان این کشور در رابطه با پناهندگان نظرشان را خواستار شد.

طبق نظر سنجی ذکر شده دو نامزد پارلمان این کشور یعنی “توبیاس شوایگر” و “فیلاد ملا”، با دیپورت پناهندگان افغانستانی و سوری مخالفت نمودند.

این در حالی است که دیگر نامزدان پیشتاز انتخابات پارلمانی اتریش، از جمله “هربرت کیکل”، “کارل نهمر” و … با اخراج پناهجویان افغان و سوری موافقت کرده‌اند.

به عقیده ی “ورنر کوگلر” رهبر حزب سبزها، هرکسی که مرتکب جنایات جدی شود، تمام حقوق حمایتی خود را از دست داده است، باید مجازات و سپس اخراج شود و در مورد سوریه و افغانستان، این امر در حال حاضر تنها در موارد فردی امکان‌پذیر است.

گفته می شود اتحادیه اروپا پس از چند مورد جرایمی که در این کشورها رخ داده و عاملین آن، پناهجویان بوده اند تدابیری را در مورد اخراج این پناهجویان اتخاذ کرده اند. به همین جهت آلمان در ماه گذشته تعدادی از پناهجویان افغان را از طریق کشور ثالث اخراج کرد.

حالا وین نیز به تبعیت از برلین اخراج پناهجویان مجرم را در دستور کار دارد.

“کارل نهمر” صدر اعظم اتریش در این زمینه گفت: وزیر کشور اتریش از مدتها قبل در حال مذاکره با همتای آلمانی خود درباره چگونگی حل مشکل اخراج مهاجران به افغانستان بوده است و اتریش در حال حاضر روند اخراج مهاجران افغان و سوری را آغاز کرده است. گام بعدی اخراج مستقیم افراد به افغانستان یا سوریه است.

آژانس فدرال مهاجرت و پناهندگی گفته است بیش از ۲۱ هزار سوری در سال ۲۰۲۳ در اتریش درخواست پناهندگی داده اند. همچنین حدود۹ هزار درخواست توسط اتباع افغان در این کشور ثبت شده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7909
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x