جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، طی تنها 5 روز بعد از افزایش کنترل بر مرزهای آلمان، تعداد 898 مورد مهاجرت غیر قانونی به ثبت رسیده و نیز 10 نفر قاچاقبر دستگیر شده اند.

بر اساس اطلاعات روزنامه “بیلد ام زونتگ” طی 5 روز بعد از کنترل مرزها در این کشور 10 تن قاچاقبر دستگیر شده اند و تعداد 114 تن دیگر نیز دستور بازداشت شان صادر شده است.

این روزنامه نوشت: روز شنبه گذشته تا کنون 640 نفر به وسیله ی پلیس آلمان به عقب رانده شده اند. از این تعداد 23 نفر قبلا از المان دیپورت شده اند.

از روز دوشنبه به بعد، ماموریت کنترل به همه مرزهای زمینی آلمان گسترش داده شده است و مرزهای مشترک با فرانسه، لوگزامبورگ، هالند، بلژیک و دانمارک به این لیست نیز اضافه شده اند.

کنترل های ثابت و سیار در مرحله اول به مدت شش ماه یعنی تا اواسط ماه مارچ برنامه ریزی شده اند، اما امکان تمدید آن ها نیز وجود دارد. نانسی فیزر، وزیر داخله آلمان فدرال دستور گسترش کنترل ها را داده بود «تا مهاجرت بی قاعده مهار شود.»

بنا به گزارش روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» از روزهای شنبه تا پنجشنبه در مرز غربی کشور ۱۸۲ مورد تلاش برای ورود غیرمجاز ثبت شده است که از ۱۰۰ مورد آن با رد مستقیم افراد در مرز جلوگیری شده است.

روزنامه نامبرده که به ارقام پلیس فدرال رجوع می کند در ادامه می نویسد که وزارت داخله تا به حال به این ارقام واکنشی نشان نداده است.

براساس اطلاعات دیگری که این روزنامه از اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی (بامف) دریافت کرده است، از روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در مرزهای زمینی آلمان مجموعا ۳۶۲۶ درخواست پناهندگی ارائه شده است. براین اساس این رقم در هفته قبل از آن به ۳۵۸۱ و یک هفته پیش تر به ۳۰۶۳ مورد می رسید. درخواست های پناهندگی در طول ورود به کشور و یا مدت کوتاهی پس از آن ارائه می شوند.

در مرزهای زمینی با لهستان، چک، اتریش و سوییس تا به حال کنترل های مرزی ثابت انجام می شد. به گزارش وزارت داخله آلمان فدرال از زمان گسترش کنترل در این مرزها در اواسط اکتبر سال ۲۰۲۳ حدود ۵۲ هزار ورود غیرمجاز ثبت شد و در تقریبا ۳۰ هزار مورد این افراد (در مرز) رد شدند. به طور مثال به این خاطر که آن ها نتوانستند مدارک شناسایی و یا مدارک معتبر برای ورود به کشور ارائه کنند.

به نقل از مهاجرنیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7921
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x