جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ دولت جدید هلند دیپورت مهاجران به اوگاندا را بررسی می کند. دولت جدید در نظر دارد تا سختگیری های جدیدی در رابطه با مهاجران وضع نماید.

تلویزیون ان او اس هلند گزارش داد که وزیر تجارت خارجی این کشور در ملاقات خود با سران اوگاندا راجع به مهاجرت پناهجویان به این کشور صحبت هایی داشته است.

کلیور به این فرستنده تلویزیونی گفته است: «هدف نهایی ما این است که مهاجرت را مهار کنیم.» او افزود، برای حکومت مهم این است که «پناهجویان ردشده به کشورهای مبداشان بازگردند و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.» به گفته کلیور، هالند با اوگاندا که یک کشور مهمان دوست است، رابطه درازمدت دارد.

او افزود، هدف اصلی مهاجران افریقایی هستند که اجازه ندارند در هالند بمانند و به وطن شان هم نمی‌توانند بازگردند. کلیور که از حزب راست افراطی برای آزادی «PVV» می‌باشد، گفت: «پلان ما این است که اوگاندا آن‌ها را به کمپ های پذیرش انتقال دهد و از ما جبران خساره دریافت کند.»

سختگیری بیشتر در مورد پناهجویان و کاهش شمار آن ها از اهداف اصلی حکومت راستگرای هالند است که حزب راست افراطی برای آزادی «PVV» به رهبری خیریت ویلدرس نیز از جمله اعضای آن می‌باشد.

این حزب می‌خواهد وضعیت اضطراری اعلام کند تا بتواند بدون تایید پارلمان سختگیری های بیشتری را در قبال پناهجویان اعمال کند. اما شرکای ائتلافی اش در این مورد اظهار نگرانی کرده‌اند، در حالی که موضع آن ها در قبال پلان اوگاندا مثبت است.

خیرت ویلدرز، سیاستمدار راست افراطی نیز که به خاطر موضع ضد مهاجرت شناخته شده است، از این پلان ها استقبال کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پناهجوی کمتر و تمرکز بیشتر به هالند.»

اما احزاب اپوزیسیون پلان اوگاندا را به عنوان تلاشی برای «اعمال نفوذ بر جو حاکم در جامعه» و «سیاست نمادین» رد کردند. روب یتن، سیاستمدار چپگرا و لیبرال گفت: «دنمارک و بریتانیا هم سعی کردند این کار را انجام دهند. نتیجه چه شد؟ هیچ کس به افریقا نرفت.»

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=8264
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x