شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ طبق گزارش سازمان جهانی حمایت از کودکان که روز پنجشنبه انتشار یافت، فقط یک سوم مهاجران زیر سن قانونی در یونان توانستند پناهندگی بگیرند و سایر این کودکان با خطر سوء استفاده مواجه اند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی از بین حدود 3200 درخواست پناهندگی افراد زیر سن قانونی بدون خانواده در یونان، ولی ۹۸۱ تن پذیرش شده اند. سازمان حمایت از کودکان برای خطر سوء استفاده و بیگاری از کودکان ابراز نگرانی کرد.

دانیل گورووان، مشاور ارشد سازمان بین‌المللی حمایه اطفال می‌گوید: «اصولاً باید برای حفاظت و امنیت کودکان بدون همراه چهارچوب قانونی دولت یونان در نظر گرفته شود. بنابرین دولت باید اطمیمنان حاصل کند که همۀ کودکان مجوز اقامت دارند.»

به گزاش این سازمان، «بسیاری کودکان از حق پناهندگی محروم و بدون مدارک قانونی در وضعیت نامعلوم و بی‌سرنوشتی رها شده‌اند.»

حکیم ۱۷ ساله که شهروند افغانستان است و هنوز در یونان ثبت نام نکرده است، می‌گوید که از ترس پولیس نمی‌تواند از کمپ بیرون شود.

این نوجوان به سازمان حمایۀ اطال می‌گوید: «من هرگز از کمپ بیرون نمی‌شوم. می‌ترسم که از کمپ بیرون شوم، پولیس مرا به جرم نداشتن مدرک اقامت به ترکیه و از آنجا به افغانستان بفرستد. آن وقت چاره‌یی جز کشتن خودم نخواهم داشت.»

همچنان سازمان حمایۀ اطفال در این گزار تصریح کرده‌است که بروکراسی موجود در دولت یونان سبب شده‌است که برخی‌ از کودکان نتوانند مدرک اقامتی اخذ کنند.

این در حال است که از سال‌های زیادی به این سو پناهجویان خاور میانه‌یی و آسیایی که از کشورهای خودشان به دلایل اذیت و آزار، فقر و فلاکت فرار می‌کنند، برای رسیدن به کشورهای اورپایی مسیر ترکیه و سپس یونان را می‌گذرانند.

هرچند کشورهای اروپایی به ویژه یونان برای جلوگیری از ورود مهاجران «غیرقانونی» اقدامات پیش‌گیرانۀ شان را افزایش داده‌اند. اما باز هم دیده می‌شود که رقم مهاجرانی که از مسیر ترکیه-یونان قصد رسیدن به دیگر کشورهای اروپایی را دارند، در حال افزایش است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5151
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x