شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ مقامات بلژیک شرایط پناهندگی یک مهاجر افغان حامی طالبان که در یوتیوب از گروه طالبان حمایت می کرد را بازبینی می کنند. بعد از این اقدام مسئولان بلژیک، یکی از مقامات بلند پایه طالبان حمایت خود را از وی اعلام نموده است.

معاون وزیر امور پناهندگی و مهاجرت بلژیک هفته پیش خواستار بررسی مجدد شرایط پناهندگی یک پناهجوی افغانستانی، به خاطر نفرت پراکنی در شبکه های اجتماعی شده است. این مرد به نام جمیل قادری، در توییتر و یوتیوب به تمجید و تعریف از حکومت طالبان پرداخته است.

هفته گذشته نمایندگان در جلسه پارلمان بلژیک از آنلیس ورلیندن، وزیر کشور در مورد کارهایی که این پناهنده انجام می‌دهد سوال کردند. به گفته این نمایندگان او در میدان بزرگ بروکسل نیز ویدیوهایی در حمایت از طالبان ضبط و پخش کرده است.

خبرگزاری بلگا بلژیک گزارش داده که خانم دیمور با دفاتر دادستان عمومی و پلیس در مورد او تماس گرفته است و خواستار «بازنگری در وضعیت پناهندگی این فرد» شده است.

این مقام حکومت بلژیک گفته است که «فلسفه پناهندگی برای حفاظت از افرادی است که در خطر جنگ یا تعقیب قرار دارند.» در صورتی که «نفرت‌پراکنی» یا دلایلی قناعت‌بخش بدست آید که «پناهجو مرتکب جنایت علیه بشریت یا جنایت جنگی شود»، وضعیت پناهندگی ممکن است مورد بازنگری قرار بگیرد.

ظاهرا توجه به ویدیوهای این یوتیوبر افغان در حمایت از طالبان، پس آغاز کارزاری شماری از فعالان مخالف طالبان در کشورهای غربی معطوف شده است.

این فعالان با نشر پتیشنی که چند هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، این یوتیوبر را متهم به تشویق «افراطیت و حمایت از تروریسم» کرده و خواستار بازنگری در پرونده پناهندگی او شده‌اند. در پاسخ آقای قادری اتهامات وارد شده را رد کرده و گفته است که او از حقوق آزادی بیان خود استفاده می‌کند.

پتیشن دیگری در حمایت از او منتشر شده است که هدایت‌الله هدایت، رئيس رادیو و تلویزیون دولتی طالبان از هواداران طالبان خواسته است که آن را امضا کنند.

در این پتیشن آمده است که او «صدای بلندی» علیه کسانی از جمله «جبهه مقاومت ملی» به رهبری احمد مسعود است که خواستار جنگ علیه حکومت طالبان هستند.

منبع: بی بی سی فارسی

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4770
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x