شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

تیم ملی فوتسال افغانستان سالهاست که در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند، اما نخستین‌بار است که به جام جهانی می‌رود. به همین مناسبت خبرنگار خبرگزاری مهاجر یک گفت و گوی اختصاصی و خواندنی با مهاجم گل‌زن تیم ملی فوتسال افغانستان «اکبر کاظمی» انجام داده است. این گفت و گو را بخوانید:

 

اکبر کاظمی متولد 23 ماه ثور 1375 در مشهد است. فوتسالیستی که او را با داشتن توانایی کنترل توپ با هر دوپا، توانایی نگه‌داری توپ عالی، قدرت چرخش با کیفیت توپ از هر دو جهت، قدرت و دقت شوت‌زنی بالا و مهارت مثال‌زدنی در ارسال پاس‌های مناسب می‌شناسیم.

او می‌گوید: از همان دوران بچگی به فوتبال علاقه داشتم، اما فوتسال حرفه‌ای را از سال ۲۰۱۴ شروع کردم. جام سراسری مهاجرین قم بود که برای اولین بار مربی تیم ملی در قم حضور یافتند و من را به تیم ملی دعوت کردند. او اولین چالش فوتسالی خود را رفتن به افغانستان برای پیوستن به تیم ملی می‌داند و می‌گوید: اولین چالشی که در فوتسال با آن رو‌به‌رو شدم این بود که به تیم ملی دعوت شدم و تا حالا افغانستان نرفته بودم. اوضاع افغانستان خوب نبود و من هم کم‌سن و سال بودم، اما رفتم و با چالش‌ها روبه‌رو شدم.

او نزدیک به پنج سال در لیگ فوتسال ایران بازی کرده و امسال هم پیشنهادهایی داشته است، اما به گفته خودش فعلا هیچ پیشنهادی را رد یا قبول نکرده و به بعد از جام جهانی واگذار کرده‌است. او و دو بازیکن دیگر از بازیکن‌های تیم ملی فوتسال افغانستان پیشنهادهایی از لیگ فوتسال اسپانیا نیز دریافت کرده‌اند.

وقتی درباره چشم‌اندازش در دنیای فوتبال می‌پرسم می‌گوید: هر فوتسالیستی آرزو دارد در بهترین تیم‌ها بازی کند و همراه تیم ملی کشورش قهرمان جام جهانی شود.

او صعود تیم ملی افغانستان را به جام ملت‌ها و سپس راه یافتن به جام جهانی، شیرین‌ترین خاطره‌های ورزشی خود می‌داند و می‌گوید: آرزوی هر فوتسالیست است در جام جهانی بازی کند، که خدا را شکر برای تیم ملی افغانستان ممکن شد و من هم ان‌شالله بتوانم بازی کنم؛ ولی بیشتر برای این خوشحالم که توانستیم یک وسیله باشیم دل مردم غم‌دیده خود را برای لحظه‌ای یا ثانیه‌ای شاد کنیم و هموطنان ما هر جای دنیا هستند احساس غرور کنند. این من را خیلی خوشحال می‌کند. این پیروزی را مدیون همه‌ی کسانی هستیم که به هر نوعی ما را کمک کردند و همچنین مدیون همه مردم کشورمان که در هر بازی دعاگوی ما بودند و با پیام‌های خودشان انرژی مثبت دادند.

او سطح فنی مسابقات جام ملت‌های آسیا را به‌طور طبیعی بالاترین سطح فوتسال آسیا می‌شمرد و سببش را حضور همه‌ی تیم‌های آسیایی می‌داند و میزبانی تایلند را خوب قلمداد می‌کند.

 

اکبر کاظمی

می‌گویم: چند وقت دیگر، با تیم ملی رهسپار جام جهانی می‌شوی، چه حسی داری؟!

می‌گوید: جام جهانی ان‌شاءلله در برج شش شروع می‌شود و تمرین‌های‌ ما از دوازدهم خرداد(جوزا) شروع می‌شود. همه بچه‌ها انگیزه و شوق زیاد دارند چون بالاترین و مهم‌ترین تورنمنت فوتسال است و همه تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را به‌دست بیاوریم و یک‌بار دیگر دل ملت را شاد کنیم. جام جهانی سطح خیلی بالایی دارد و همه قدرت‌های فوتبال دنیا حضور دارند. تیم ما تیم خیلی جوانی است و برای نخستین‌بار است که شرکت می‌کند، اما ما افغانستانی هستیم و باغیرت مبارزه می‌کنیم و تمام تلاش و غیرتمان را می‌گذاریم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

 

مصاحبه‌کننده: راضیه‌سادات حسینی

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7211
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3.3 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x