شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، دولت هند اعلام کرد که سفارت افغانستان در دهلی نو فعال است و دهلی نو با دیپلمات‌های این نمایندگی و همچنین کنسولگری‌های افغانستان در بمبئی و حیدرآباد در تماس است.

بنا بر این گزارش سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: «تصور ما این است که سفارت افغانستان در دهلی نو فعال است یا به کار خود ادامه می‌دهد. ما با دیپلمات‌های افغان که در آن سفارت هستند و همچنین با دیپلمات‌های افغان که در کنسولگری‌های بمبئی و حیدرآباد هستند در تماس هستیم.

وی گفت: با این حال، ما هفته گذشته ظاهراً از سفارت پیامی را دریافت کردیم که در آن ذکر شده بود که قصد دارد فعالیت‌ها را در پایان سپتامبر متوقف کند. البته چنین تصمیمی یک موضوع داخلی یک مأموریت خارجی است. با این حال، ما متوجه شده ایم که سرکنسولگری‌های افغانستان در بمبئی و حیدرآباد مخالفت خود را با این تصمیم یا چنین تصمیمی اعلام کردند.

دیپلمات‌های سفارت منصوب شده از سوی دولت قبلی افغانستان در بیانیه‌ای به تاریخ ۳۰ سپتامبر اعلام کرده بودند که این ماموریت از اول اکتبر به دلیل «عدم حمایت دولت میزبان» فعالیت خود را متوقف می‌کند.

ریاست سفارت بر عهده سفیر فرید ماموندزی بود اما او چند هفته است که از هند خارج شده است. وی از سوی دولت قبلی زیر اداره اشرف غنی منصوب شده بود.

باغچی گفت: ما همچنین می دانیم که غیبت طولانی مدت سفیر وجود داشته و تعداد زیادی از دیپلمات‌های افغان اخیراً هند را ترک کرده اند.

وی افزود: «ما امیدواریم که تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستان در هند، از جمله محصلان، بتوانند همچنان خدمات قونسلی را دریافت کنند. از طرف خود ما به تلاش های خود برای کمک به مردم افغانستان را ادامه خواهیم داد.»

باغچی گفت که دولت با دیپلومات های افغان در دهلی و همچنین در بمبئی و حیدرآباد در تماس است.

او گفت: «ما در مورد اینکه آنها چه کاری انجام دهند، چه کسی جایگزین چه کسی خواهد شد، بحث نمی کنیم. این از جمله صلاحیت‌های دولت هند نیست.»

باغچی همچنین گفت که دولت در حال تمدید ویزه برای اتباع افغانستانی است که قادر به بازگشت به کشور خود نیستند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5619
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x