شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
سفارت حکومت طالبان در چین

سفارت حکومت طالبان در چین در صفحه «ایکس» این سفارت نوشته است که توزیع پاسپورت برای افغانستانی های مقیم چین را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، این سفارت عکسی هم از سفارت افغانستان در پکن منتشر کرده است که تابلوی آن به سفارت «امارت اسلامی افغانستان (حکومت طالبان)» تغییر داده شده است.

هفته گذشته وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، در مراسمی اعتبارنامه اسدالله بلال کریمی را به عنوان سفیر پذیرفته است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی این وزارتخانه، با انتشار عکس‌هایی گفت که بلال کریمی رسماً «سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار امارت اسلامی افغانستان در چین است».

در پی آن، نهادها و گروه‌های مخالف طالبان از دولت چین انتقاد کردند و آن را نگران کننده خواندند.

چین حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است اما از نظر عرف دیپلماتیک سفرای کشورهای به رسمیت شناخته شده، اعتبارنامه خود را به سران کشورهای میزبان پیشکش می‌کنند.

از زمان اسقرار مجدد حاکمیت طالبان در افغانستان، چین روابط گسترده‌ای در چارچوب تعامل با حکومت طالبان داشته و قرارداد‌های مهم تجاری و استخراج برخی از معادن افغانستان را نیز با مقامات طالبان در کابل امضا کرده است.

با وجود اعتراضات گسترده جهانی معترضان و فعلان حقوق بشری و زنان در حمایت از عدم به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان، شماری از سفارت‌های افغانستان در کشورهای منطقه به طالبان تحویل داده شده‌اند و برخی سفارت‌های افغانستان در اروپا نیز در امور کنسولی با وزارت خارجه طالبان در کابل مراوده دارند.

نقض حقوق بشر و حقوق زنان و عدم فراگیر بودن حکومت طالبان از دلایلی است که بسیاری از کشورها برای به رسمیت نشناختن طالبان مطرح کرده‌اند

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6775
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x