شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

58 کشته بر اثر واژگونی کشتی حامل مهاجران افغانستانی و ایرانی در نزدیکی آب های ایتالیا

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی؛ بر اثر غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران در نزدیکی ساحل جنوبی کشور ایتالیا 58 تن از پناهجویان که شامل یک نوزاد نیز می شود؛ جان خود را از دست دادند. منابع خبری ایتالیا اعلام کردند که پناهجویان این کشتی از ملیت های افغانستانی، ایرانی و پاکستانی بوده اند.

صلیب سرخ در این رابطه گزارش کرد، حدود ۸۰ تن از این حادثه جان سالم به در بردند. مهاجران سوار بر این کشتی ۱۰۰ تن یا بیشتر تخمین زده شده اند. بنابر گزارش رسانه‌‍‌های ایتالیایی، بسیاری از اجساد در سواحل یک تفریگاه ساحلی در جنوب ایتالیا، در نزدیکی شهر بندری کروتون در کالابریا پیدا شده است.

گارد ساحلی، پلیس و نیروهای آتش‌نشانی همچنان عملیات جستجو و نجات را در زمین و دریا ادامه می‌‎دهند. مشخص نیست که این قایق از کجا حرکت کرده است.

بر اساس یک گزارش محلی؛ کشتی در دریای متلاطم و امواج خروشان به صخره برخورد کرده و شکسته است. سواحل ایتالیا یکی از اصلی‌ترین مناطق ورود مهاجرانی است که می‌خواهند از طریق دریا وارد اروپا شوند. مسیر دریای مدیترانه به عنوان مرگبارترین مسیر مهاجران در جهان شناخته می‌شود.

دولت راستگرای ایتالیا که تازه به قدرت رسیده وعده داده است که جریان ورود مهاجران به سواحل ایتالیا را متوقف خواهد کرد. ایتالیا در چند روز گذشته قانون جدید سختگیرانه‌ای مرتبط با امداد و نجات به تصویب رساند. بر اساس گزارش نهادهای نظارتی، از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در مسیر دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3607
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x