جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نجات مهاجران از دریای مدیترانه

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ کشتی موسسه پزشکان بدون مرز موفق شد که دسته هایی از پناهجویان را در دریای مدیترانه از خطر مرگ نجات دهد. این پناهجویان سعی در رساندن خود به مرزهای اتحادیه اروپا داشتند. گفتنی ست که در بین این افراد چند تن معلول نیز حضور داشتند.

کارکنان این کشتی توانستند تعداد ۲۷۲ پناهجو را از آب بیرون بکشند. این کشتی تحت کنترل موسسه پزشکان بدون مرز قرار دارد. در بین پناهجویان 9 کودک و 5 تن معلول حضور داشتند.

این سازمان روز پنجشنبه در صفحه توییتر پیشین یعنی “اکس” اعلام کرد که کشتی مددرسان شان توانسته است که در چند عملیات جداگانه شماری از زنان، مردان و کودکان را سوار کنند. این گروه از قایق‌های آسیب پذیر و خیلی مزدحم به دست آمده اند. گفته می‌شود که بیشتر سرنشینان این قایق‌ها را افراد زیرسن و بدون همراه تشکیل می‌دهند.

بر بنیاد گزارش‌ها، کشتی نجات “جیو بارنتس” را مقام‌های ایتالیایی به بندر بریندیزی در جنوب ایتالیا فرستاده اند.

دریای مدیترانه یکی از مسیرهای خطرناک مهاجرتی در جهان پنداشته می‌شود. پناهجویان و مهاجران از مناطق مختلف به ویژه شهروندان افریقایی تلاش می‌کنند که با عبور از این مسیر دریایی خود را به قلمرو اتحادیه اروپا برسانند.

سازمان داکتران بدون مرز (آی او ام) اعلام کرده است که از آغاز سال روان میلادی تا به حال بیش از ۲۲۶۰ نفر در این مسیر جان باخته یا ناپدید شده اند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5430
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x