شنبه 6 اسد 1403 برابر با Saturday, 27 July , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ پدران قلابی انگلیسی در ازای دریافت پول، خودشان را به عنوان پدر کودکان پناهجویی که مادران آنها به انگلیس مهاجرت کرده اند و احتیاج به اقامت این کشور دارند، جا میزنند. این اقدام توسط مهاجرین با ملیت های مختلف در اکثر قسمت های انگلیس رایج شده است.

برخی از مردان بریتانیایی در بدل حدود ۱۰ هزار پوند سترلینگ، نام نوازادان مهاجر را در شناسنامه‌های خود ثبت می‌کنند تا به این وسیله مادران این نوازدان در بریتانیا مدرک اقامت بگیرند. مهاجران پاکستانی، هندی، بنگلادشی، سریلانکایی، ویتنامی و نیجریه‌ای از این روش بیشتر استفاده می کنند.

بر مبنای قانون بریتانیا، در صورتی که یک زن مهاجر و تنها در این کشور نوزادی به دنیا بیاورد که پدرش بریتانیایی یا صاحب مدرک اقامت دراز مدت باشد، نوزاد یاد شده به صورت اتوماتیک تابعیت بریتانیا را به دست می‌آورد و در گرفتن مدرک اقامت به مادرش نیز کمک می‌کند.

بنابر گزارش، یک شبکه از «پدران قلابی» بریتانیایی در سر تاسر این کشور از طریق فیسبوک و با کمک افراد دیگر، این خدمات را به مادران مهاجری ارائه می‌کنند که بدون مدرک در بریتانیا به سر می‌برند.

«چهار ماه حامله و در جستجوی یک پدر شهروند بریتانیا هستم»

در یکی از موارد، زنی در فیسبوک نوشته است: «چهار ماه حامله و ناامیدانه دنبال یک پدر ۲۵ تا ۴۵ ساله و شهروند بریتانیا هستم.»

فردی که خود را تای معرفی کرده گفته است که چندین مرد در بریتانیا را می‌تواند «به آسانی» در بدل پول به عنوان پدران نوزادان مهاجر معرفی کند. این فرد البته بعدتر دست داشتن در چنین شبکه‌ای را رد کرده است.

یک فرد دیگر به نام تی کیم نیز ادعا کرده است که از طریق شبکه پدران جعلی، به هزاران زن حامله مهاجر در بریتانیا کمک کرده است تا مدرک اقامت بگیرند. مقام‌های فیسبوک گفته‌اند که وجود حساب‌های کاربری با محتویات فوق در این شبکه ممنوع است.

یک شبکه «فوق العاده سازماندهی شده و پیچیده»

انا گونزالس، وکیل و کارشناس مسایل مهاجرت می‌گوید که شبکه یاد شده «فوق العاده سازماندهی شده و پیچیده و کنترول آن خیلی دشوار است» و در اصل نشان می‌دهد که مادران مهاجر حاضرند برای ماندن در بریتانیا از چه موانعی عبور کنند.

وزارت داخله بریتانیا در پاسخ به تماس بی بی سی، نتوانسته رقم ویزاهای داده شده به مادران مهاجر از طریق این شبکه را ارائه کند اما گزارش می‌گوید که ۴۸۶۰ ویزای خانوادگی در ۲۰۲۲ به افراد مسئول کودکان، از جمله آنانی داده شده است که به عنوان والدین فرزندان بریتانیایی، خواهان ماندن در بریتانیا هستند.

به گفته وزارت داخله بریتانیا استفاده از اطلاعات نادرست برای گرفتن شناسنامه در این کشور جرم پنداشته می‌شود و اقدامات جدی برای جلوگیری از این روش‌ها اتخاذ شده است. گذشته از آن، به گفته مقام‌ها، داشتن شناسنامه به تنهایی نمی‌تواند رابطه والدین با فرزند را ثابت کند و در این زمینه مدارک دیگری هم باید به دفاتر مسئول ارائه گردد.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4492
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x