پنج‌شنبه 30 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
هزینه های تحصیل در آلمان

هزینه های تحصیل در آلمان برای یک دانشجو چقدر است؟ آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. در دانشگاه های آلمان، از تحصیل با کیفیت و برنامه های متعدد کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی لذت خواهید برد. اکثر برنامه های تحصیلی نیز برای همه دانشجویان خارجی رایگان است. در زیر تمامی اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بودجه تحصیلی در آلمان را مشاهده خواهید کرد. جزئیات مربوط به هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و فرصت های بورسیه را بررسی کنید.

 

هزینه های تحصیل در آلمان برای یک دانشجو

اگر می‌خواهید در آلمان تحصیل کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید دانشگاه‌های دولتی برای برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه دریافت نمی‌کنند (به جز اگر قصد دارید مدرک کارشناسی ارشد را دنبال کنید که بر موضوعی متفاوت از موضوعی که در آن تحصیل کرده‌اید، ادامه دهید. دانشجوی لیسانس). سیستم تحصیل رایگان آلمان برای همه دانشجویان خارجی صرف نظر از کشور مبدا در دسترس است.

تنها استثنا ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ است که در پایان سال 2017، شهریه 3000 یورو در سال را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اقتصادی اروپا بازگرداند.اکثر دانشگاه‌های آلمان دولتی هستند، بنابراین شما فقط باید هزینه مدیریتی بپردازید که معمولاً بین 100 تا 350 یورو در هر ترم هزینه دارد. این هزینه خدمات سازمان دانشجویی و ثبت نام شما را پوشش می دهد.
با این حال، استثناهایی برای این قانون بدون شهریه وجود دارد. اگر دوره تحصیلی خود را به موقع تمام نکنید و در برمن، نیدرزاکسن، زارلند، زاکسن، زاکسن-آنهالت یا تورینگن تحصیل کنید، ممکن است مجبور به پرداخت شهریه باشید.

1-هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی

در دانشگاه‌های خصوصی آلمان، هزینه‌های تحصیل در مقطع لیسانس به ۲۶۰۰۰ یورو در سال و برای مقطع کارشناسی ارشد به ۴۰ هزار یورو در سال می‌رسد. برنامه های مهندسی و بازرگانی و مدیریت گران ترین هستند. در اینجا چند نمونه از دانشگاه های دولتی رایگان در آلمان آورده شده است:

  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه برمن
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه هایی که ما در آلمان توصیه می کنیم
  • دانشگاه بن
  • مدرسه تجارت بین المللی CBS
  • دانشگاه بین المللی علمی کاربردی IU
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه فنی Kaiserslautern

2. هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان

نه تنها می توانید در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنید، بلکه این کشور بسیار مقرون به صرفه است. میانگین هزینه های زندگی برای دانشجویان بین 700 تا 1000 یورو در ماه با احتساب خوابگاه متغیر است.

  • شهرهای بزرگتر: برلین، فرانکفورت یا دوسلدورف – هزینه کل زندگی 900 تا 1500 یورو در ماه
  • شهرهای کوچکتر: فرایبورگ، لایپزیگ یا هانوفر – به 750 تا 1100 یورو در ماه نیاز دارید.

وقتی صحبت از زندگی در آلمان به میان می آید، مسکن بالاترین هزینه ماهانه ای است که خواهید داشت. گزینه های ارزان تر برای دانشجویان بین المللی، اقامتگاه یا اشتراک در یک آپارتمان اجاره ای خصوصی است. همچنین می توانید یک آپارتمان یک اتاقه (که به آن استودیو نیز می گویند) اجاره کنید. در زیر میانگین هزینه های اقامت دانشجویی در آلمان را مشاهده می کنید:

  • زندگی به تنهایی در استودیو: 390 یورو در ماه
  • اشتراک یک آپارتمان اجاره ای خصوصی: 365 یورو در ماه
  • زندگی در اقامتگاه دانشجویی: 250 یورو در ماه

اتاق های خوابگاه های دانشجویی یکی از محبوب ترین گزینه های مسکن است. بیش از 40٪ از دانشجویان بین المللی در یک اقامتگاه دانشجویی زندگی می کنند. دومین گزینه پرطرفدار، اشتراک آپارتمان است که 30 درصد از دانشجویان این نوع اقامتگاه را انتخاب می کنند.خدمات ماهانه مانند برق، گاز، گرمایش و اینترنت می تواند بین 100 تا 200 یورو به هزینه های زندگی شما اضافه کند.

3-هزینه های غذا برای دانشجویان بین المللی در آلمان

به عنوان یک دانشجو در آلمان، حدود 170 یورو در ماه برای غذا پرداخت خواهید کرد. اگر به دنبال قیمت های پایین تر هستید، سوپرمارکت های ارزان تری مانند Aldi، Lidl و Netto را امتحان کنید.
اگر می خواهید هر چند وقت یک بار در رستوران شام بخورید، 10 یورو برای غذا در رستوران ارزان می پردازید. یک وعده غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران متوسط 45 یورو و یک نوشیدنی سبک اضافی 3 یورو خواهد بود.

4-هزینه ی حمل و نقل

حدود 10٪ از کل بودجه ماهانه دانشجویان صرف حمل و نقل می شود.کارت حمل و نقل عمومی برای دانشجویان بین 25 تا 200 یورو در ماه است. با این حال، در بسیاری از دانشگاه ها، هزینه حمل و نقل ماهانه در هزینه مدیریتی که باید هر ترم پرداخت کنید، لحاظ می شود. شما می توانید به راحتی با دوچرخه در هر شهر آلمان رفت و آمد کنید. نرخ کرایه دوچرخه حدود 15-20 یورو در روز است.از سیستم قطار Deutsche Bahn آلمان استفاده کنید و از هر شهر آلمانی که می خواهید بازدید کنید. کرایه ها بین 20 تا 70 یورو است.

تامین مالی و حمایت دانشجویی

دولت آلمان به شدت از آموزش عالی حمایت می کند و دانشگاه ها را با پوشش شهریه ها تامین مالی می کند. علاوه بر این، دولت آلمان نیز برنامه های حمایت مالی برای دانشجویان ارائه می دهد.

سرویس تبادل علمی آلمان (DAAD) یک برنامه کمک مالی است که بر دانشجویان و محققان آلمانی و بین المللی تمرکز دارد. Deutschlandstipendium – جوایز 300 یورو در ماه را برای دانشجویان با استعداد حداقل برای دو ترم ارائه می دهد. همچنین می توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در تامین هزینه تحصیل خود در خارج از کشور کمک بگیرید. اکنون که نگاهی کلی به شهریه ها و هزینه های زندگی در آلمان دارید، می توانید برای دانشگاه ها اقدام کنید. در حالی که این کار را انجام می دهید، اگر از خارج از اتحادیه اروپا / EEA هستید، شرایط ویزای دانشجویی آلمان را نیز فراموش نکنید.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1396
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x