سه‌شنبه 18 ثور 1403 برابر با Tuesday, 7 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجران افغان ساکن پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ وزیر دفاع پاکستان با اشاره به بیشتر شدن تحرکات و حملات طالبان به پاکستان، گفت: اجازه ورود به پناهندگان افغان برای اقامت در کشور اشتباهی بزرگ بوده است.

خواجه محمد آصف افزود: دولت پاکستان به وضوح می داند که خاک افغانستانی مخفی گاه گروه های تروریستی است. وی افزود: ما برای انصاف به 500 هزار پناهنده افغانستانی اجازه ورود دادیم که با این کار مرتکب اشتباهی جدی شده ایم.

وزیر دفاع پاکستان با اشاره به این که پاکستان باید برای مسألۀ مهاجران افغان راه حلی پیدا کند، گفت که قبلاً تروریستی که در یک حملۀ انتحاری دست داشت به عنوان پرستار یک بیمار وارد پاکستان شده بود و اکنون نیز چنین موارد تکرار می‌شود که برای ما غیر قابل تحمل است.

این مقام همچنان می‌گویدُ سفری که با هیات پاکستانی به افغانستان داشته است، نگرانی‌اش را با مقامات طالبان در میان گذاشته است؛ اما به باور او خلاف تعهد طالبان، این حوادث تا اکنون متوقف نشده‌است. وزیر افزود: «ما گزینه‌های مختلفی در دست داریم و کابل باید برای رسیدگی به این مسایل با ما تعامل داشته باشد.»

در همین حال برخی از منابع به رسانه‌های پاکستان گفته‌اند که اظهارات تند وزیر دفاع این کشور در مورد طالبان، نشان دهندۀ ناامیدی پاکستان از همکاری طالبان افغانستان برای مقابله با تحریک طالبان پاکستان است.

این منابع همچنان گفته‌اند که مقامات پاکستانی پس از حمله‌های اخیر تروریستی در این کشور، طی تماس‌هایی به طالبان افغانستان هشدار داده‌اند که خود را محق می‌دانند تا به پناهگاه‌های امن تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان حمله کنند. اما به باور این منابع، تماس‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان تا اکنون نتیجۀ‌یی در پی نداشته‌است.

از سویی هم وزیر دفاع پاکستان در حساب تویتر خود نوشته است که این وضعیت نمی‌تواند ادامه یابد و پاکستان از تمامی منابعی که در اختیار دارد برای حفاظت از سرزمین و شهروندان خود استفاده خواهد کرد.
این مقام همچنان نوشته است که در چهار/ پنج دهۀ اخیر ۵۰/۶۰ هزار افغان با تمامی حقوق پناهندگی در پاکستان سکونت داشته‌اند؛ اما برعکس تروریستانی که خون پاکستانی‌ها را می‌ریزند، در خاک افغانستان پناه گرفته‌اند.

این در حالی است که منابعی به رسانه‌های پاکستانی گفته‌اند که برخی از مقامات طالبان در پاسخ به مقامات پاکستانی گفته‌اند، تحریک طالبان پاکستانی مشکل پاکستان است که این اظهارات مقامات پاکستانی را عصبانی کرده‌است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5065
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x