پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
چگونگی ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی

ارائه خدمات ارزی به اتباع افغانستانی در 2 شعبه بانکی در مشهد

به گفته مدیر کل اتباع خارجی خراسان رضوی : ۲ شعبه از بانک ملی در شهر مشهد به منظور خدمات دهی ارزی به اتباع افغانستانی ساکن در این استان شروع به کار کرده است.

قاسمی ادامه داد: یکی از این شعب در خیابان طلاب و شعبه دیگر در مرکز شهر مشهد به اتباع افغانستانی ، خدمات ریالی و ارزی  ارائه می دهد . کارمندان این شعب آموزش های لازم در این مورد دیده اند.

وی گفت: راه اندازی خدمات ارزی مخصوص در این شعب با هدف تسهیل فعالیت تجار افغانستانی در مشهد و یکسان سازی رویه های بانکی برای ارائه خدمات به اتباع افغانستان صورت گرفته است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته در حال حاضر همه اتباع افغانستانی می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت نسبت به اخذ کد ۱۲ رقمی یکتا برای فعالیتهای بانکی خود اقدام کنند.

قاسمی خاطر نشان کرد: با یکسان کردن رویه های اداری و بانکی، هم اکنون انجام فعالیت های اقتصادی توسط اتباع افغانستان با ارائه کد یکتا است که در بانکها به کد فراگیر شناخه می‌شود، صورت می گیرد.

وی گفت: اکنون بسیاری از فعالان اقتصادی از جمله صرافان افغانستانی مقیم مشهد اقدام به افتتاح حساب ارزی و ریالی در ۲ شعبه بانکی یاد شده کرده اند.

هزار و ۶۰۰ شرکت متعلق به اتباع افغانستانی در مشهد برای فعالیت اقتصادی مجوز رسمی فعالیت دارند.

انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی میزان دارایی تجار و شرکتهای افغانستانی فعال در استان را حدود یک میلیارد دلار اعلام کرده است.

براساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی هم اینک ۳۰ هزار مجوز شغلی با عنوان ” کارت کار” برای دارندگان کارتهای آمایش در استان توزیع شده که بیش از ۹۵ درصد آنها مربوط به مشهد است.

تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان هفت میلیون نفری خراسان رضوی میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.

پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی در بهار امسال، ۱۸۰ هزار نفر به تعداد مهاجران افغان مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران افغان دارای مدرک قانونی و ثبت نام شده در طرح جدید سرشماری اتباع به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۸ درصد این گروه در کلانشهر چهار میلیون نفری مشهد سکونت دارند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2765
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x