شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کارگاه نه به خشونت علیه زنان مهاجرین افغانستان

به مناسبت روزجهانی منع خشونت علیه زنان، کارگاه آموزشی «نه به خشونت علیه زنان» توسط «مرکز توسعه سلامت روان مهاجر»، با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران و کمیساریای عالی سازمان ملل در امورپناهندگان در شهر قم برگزار گردید.
این کارگاه آموزشی که همزمان در دو نقطه شهر قم – مجتمع فرهنگی نور در منطقه نیروگاه و حسینیه قرآن و عترت(ع) در شهرقائم – برگزار گردید، روان شناسان مر کز توسعه سلامت روان مهاجر در طی ۴ ساعت آموزشی مباحثی مانند معرفی خشونت، انواع خشونت، تاثیرات خشونت بر خانواده و فرد و مهارت های کنترل خشم را به حاضرین آموزش دادند.
این کارگاه ویژه فعالان فرهنگی و اجتماعی و مسئولان هیات های مذهبی جامعه مهاجرین افغانستانی ساکن قم برگزار شد.
دکترشیرمحمدی، مدیر کل امور اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان قم، ضمن حضور در بخشی از این کارگاه آموزشی با اشاره به نیازهای زیاد جامعه مهاجر به مشاوره و روان درمانی های فردی، برحمایت های بی دریغ اداره اتباع قم از این گونه فعالیت ها درسطح استان تاکید کرد.
قابل ذکر است که قرار است در هفته جاری دو کارگاه آموزشی دیگر با همین عنوان در دو نقطه شهر تهران توسط «مرکز مهاجر» برگزار شود.
«مرکز توسعه سلامت روان مهاجر»، اولین مرکز مشاوره های روان شناختی ویژه مهاجرین افغانستانی در ایران است که از سال ۱۳۹۸ فعالیت های خود را با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی ، اداره سلامت شهرداری تهران و کانون نخبگان افغانستان در «سرای محله استخر» در منطقه شهرری آغاز کرده است. در این مرکز، روان شناسان و دانشجویان افغانستانی در رشته های مختلف روان شناسی، به ارائه مشاوره و خدمات روان شناختی به جامعه مهاجرین افغانستانی می پردازند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1060
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x