چهارشنبه 2 جوزا 1403 برابر با Wednesday, 22 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ثبت قرارداد مسکن برای اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ رئیس اتحادیه املاک کرج در رابطه با ثبت قرارداد املاک برای اتباع خارجی اظهار داشت: نوشتن قرارداد اجاره برای اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است، دریافت کد رهگیری در سامانه الزامی است.

مریم قمی گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور در ماه جاری، افزایش اجاره بها در کرج همانند سایر شهرها ۲۰ درصد و تهران ۲۵ درصد است و اگر قرار باشد برای افراد داری مجوز هم قرارداد ثبت شود، باید مطابق همین نرخ باشد و اجازه مبلغ بیشتر ندارند.

وی افزود: ثبت قرارداد برای اتباع خارجی غیر مجاز تخلف است و ایراد قانونی دارد.

مریم قمی افزود: سال گذشته پوستری تهیه و به واحدهای صنفی ارائه شد تا در املاک نصب کنند، امسال هم همان پوستر با تغییر عدد ۲۰ درصد توزیع خواهد شد، سال ۱۴۰۱ قریب به ۸ هزار و ۴۰۰ قرارداد در سامانه تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه کرج به نسبت سایر شهرستان‌ها بالاترین تمدید قراردادها را داشت، اظهار داشت: فروردین و اردیبهشت سال جاری هزار و ۶۰۰ قرارداد در سامانه منجر به تمدید شده و از مالکان خواستیم به مستأجران کمک کنند.

قمی تصریح کرد: مالکان افزایش ۲۰ درصد را مد نظر قرار دهند چرا که همین موضوع طی چند روز اخیر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، امیدواریم با سپری شدن مراحل قانونی، بتوانیم آن را به صورت بخشنامه ارائه کنیم.

وی گفت: با توجه به دستورالعمل افزایش اجاره بهاء، مالکان می‌توانند با شرایطی حکم تخلیه بگیرند که در حوزه اختیارات شورای حل اختلاف است اما نرخ افزایش همان ۲۰ درصد است مگر اینکه مستاجران قیمت بالاتر را بپذیرند.

قمی ادامه داد: از زمان آغاز اجاره، از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم مشاوران املاک حق کارشناسی قیمت ندارند و باید به نسبت گذشته با افزایش ۲۰ درصد مصوبه شورای عالی مسکن اقدام کنند، در غیر این صورت تخلف پیگیری می‌شود.

منبع: رنا

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4782
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x