چهارشنبه 2 عقرب 1403 برابر با Tuesday, 22 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، مسئولان فرانسه خبر از جان باختن یک نوزاد بر اثر واژگونی قایق مهاجران دادند. در این حادثه که روز پنجشنبه در سواحل پادوکاله روی داد 65 پناهنده نجات پیدا کردند. گفته شده این قایق به سمت انگلیس در حرکت بوده است که این اتفاق روی داده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی منطقه مانش و دریای شمال روز جمعه این اتفاق را گزارش کرده اند. گفته شده که دلیل این اتفاق مشکلات فنی در قایق مهاجران بوده است.

نیروی دریایی مانش و دریای شمال فرانسه در بیانیه‌ای گفتند که طی عملیات نجات، مهاجرانی را که در آب افتاده بودند به سواحل کاله انتقال دادند. اما پس از جستجو، یک کودک نوزاد بیهوش در آب پیدا شد که نتوانست نجات یابد.

به گفته این منبع، مرکز نظارت و نجات عملیات منطقه‌ای (کراس- گری نی) با دریافت هشدار از غرق شدن قایق مهاجران، شامگاه پنجشنبه چندین کشتی نجات و یک هلیکوپتر را در محل رویداد مستقر کرد. قوماندانی مانش در بیانیه خود افزود: « نیروهای دریایی متوجه شدند که یک قایق پربار در منطقه دچار مشکل شده و برخی از سرنشینان آن در آب افتاده‌اند.»

بااین رویداد، تعداد کشته شدگان تلاش‌ ها برای عبور از کانال مانش از آغاز سال روان حداقل به ۵۲ تن رسیده است. در میان این قربانیان کودکان نیز شامل هستند.

در سوم سپتامبر امسال، ۱۲ تن در کانال مانش غرق شدند که نیمی از آنها کودکان خردسال بودند. در پنجم اکتوبر، یک کودک دو ساله در یک اثر غرق شدن یک قایق حامل نزدیک به ۹۰ سرنشین، جانش را از دست داد. به گفته مقامات، موتور این قایق از کار افتاده بود.

کانال مانش، یکی از پرازدحام ترین راه دریایی در جهان محسوب می‌شود. به گفته مقامات فرانسه، عبور از این کانال با قایق های اضافه بار، غیرستاندرد و بدون واسکت های نجات خطرناک است. در جریان شب چهارشنبه تا پنجشنبه، ۱۳۲ تن که در دو قایق بودند توسط نیروهای دریایی فرانسه نجات یافتند.

بیش از ۲۶۰۰۰ مهاجر از جنوری امسال از طریق کانال مانش وارد بریتانیا شده‌اند

باوجود اقدامات برای جلوگیری از عبور مهاجران از کانال مانش، تعدادی زیادی از افراد کوشش می‌کنند از راه های متفاوت خود را به بریتانیا برسانند. به گفته دادستان عمومی بولونی سور مر، تعدادی از مهاجران مخفیانه سوار کامیون ها می‌شوند تا خود را به بریتانیا برسانند اما عبور از کانال مانش با قایق های کوچک ابزار اصلی مهاجران را تشکیل می‌دهد.

طبق آمار رسمی مقامات بریتانیایی، قایق‌هایی که از اول جنوری وارد سواحل بریتانیا شده‌اند، هر کدام به طور میانگین پنجاه و سه سرنشین دارند، در حالی که این آمار در سال ۲۰۲۰ تنها سیزده تن در یک قایق گزارش داده شده بود. از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۶۰۰۰ مهاجر پس از عبور از کانال مانش وارد سواحل بریتانیا شده‌اند. کییر استارمر وزیر داخله بریتانیا که در ماه جولای انتخاب شد، وعده داد که به افزای اخراج مهاجران، با قاچاقبران و مهاجرت غیرقانونی مقابله می‌کند.

رویداد جدید مرگ مهاجران در کانال مانش در حالی اتفاق می‌افتد که میشل بارنیه نخست‌وزیر فرانسه، قرار است روز جمعه برنامه‌های خود را در مورد مهاجرت در مرز فرانسه با ایتالیا با حضور جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا ارائه کند.

در همین حال، کشورهای اروپایی روز پنجشنبه در بیست و هفتمین نشست خود در بروکسل، تصمیم گرفتند تا روند اخراج‌ها را تسریع بخشند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=8308
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x