سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Tuesday, 30 April , 2024
جستجو
Close this search box.
دختران در افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر، شماری از علمای دینی و بزرگان قومی در نشست طالبان در کابل خواستار بازگشایی دروازه آموزش به‌روی زنان و دختران در افغانستان شدند.

ارگ روز شنبه، ۲۳ دی در شبکه اجتماعی ایکس از برگزاری نشست طالبان با شرکت شماری از علمای دینی و بزرگان قومی ۳۴ ولایت تحت عنوان «سهم‌گیری علما و بزرگان قومی در تحکیم روابط میان ملت و حکومت» در دفتر معاونت سیاسی این گروه در کابل خبر داده است.

در این نشست، برخی از علما و بزرگان قومی از طالبان خواسته‌اند تا دروازه آموزش را به‌روی زنان و دختران افغان بازگشایی کنند.

طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، دختران بالاتر از کلاس ششم را از رفتن به مدرسه محروم و در نیمه‌های سال گذشته نیز دروازه‌های دانشگاه‌ها به‌روی زنان و دختران را بسته‌اند.

براساس گزارش نهادهای بین‌المللی، نزدیک به ۸۰ درصد دختران واجد شرایط پس از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان از آموزش محروم شده‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز برخی از سیاسیون، علما و فعالان حقوق آموزش زنان و دختران در کشور، خواستار بازگشایی دروازه‌های آموزش به‌روی زنان و دختران افغان شده‌‌اند.

با گذشت محرومیت دو ساله دختران از آموزش، چند روز پیش یکی از مقام‌های طالبان گفته بود که هنوز زمینه بازگشایی مدارس برای حضور دختران فراهم نشده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6628
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x