چهارشنبه 28 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، سازمان امداد رسانی دیده بان دریا از غرق شدن قایق مهاجران بخاطر عدم کمک رسانی ایتالیا و مالت، خبر داد. این سازمان اظهار داشت: در پی این حادثه که در دریای مدیترانه اتفاق افتاده است، 21 تن گم شده اند.

(“Sea-Watch”) سازمان کمک رسانی دریایی، مسئولان مالت و ایتالیا را در این حادثه مقصر می داند که به دلیل امتناع از نجات مهاجران، قایق آنها در روز 4 سپتامبر (۱۴ شهریور) در مدیترانه غرق شده است.

یک سخنگوی این سازمان روز پنجشنبه ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) اعلام کرد: «دلایل قوی برای باور این مسئله وجود دارند که قایقی که در وضعیت اضطراری بوده و توسط یک هواپیمای شناسایی در دریای مدیترانه کشف شده است، با وجود هشدار به مقامات مسئول در دو کشور به موقع کمک دریافت نکرده و غرق شده است.»

به گفته “دیده‌بان دریا”، هواپیمای “Seabird 2” این قایق را در روز ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) در ۴۲ کیلومتری سواحل ایتالیا کشف کرده و “بلافاصله به همه مقامات مربوطه، از جمله گارد ساحلی ایتالیا و مالت اطلاع داده بود.”

سازمان امدادرسانی “دیده‌بان دریا” همچنین اطلاع داد: «مقایسه عکس‌هایی که توسط خدمه این هواپیما و گارد ساحلی ایتالیا گرفته شده است، یک قایق چوبی با شکل و رنگ یکسان را نشان می‌دهد که سرنشینان آن لباس‌های مشابهی بر تن دارند.»

به گفته سازمان “Sea-Watch”،‌این همان قایقی است که دو روز پس از آن در ۴ سپتامبر در ۱۶ کیلومتری جزیره ایتالیایی لامپدوزا، غرق شده است.

این سازمان همچنین خبر داد که ۲۱ سرنشین این قایق همچنان ناپدید هستند. این قایق ظاهرا از بندری در لیبی حرکت کرده بوده است.

دریای مدیترانه یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای فرار در جهان است. بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت “IOM”، بیش از ۱۳۰۰ پناهجو و مهاجر از ابتدای سال جاری میلادی در این گذرگاه جان باخته و یا مفقود شده‌اند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7839
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x