سه‌شنبه 25 ثور 1403 برابر با Tuesday, 14 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مشکل انگلیس در تهیه مسکن مهاجران افغان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ یک نشریه ایرلندی بر اساس اسناد دولتی گزارش کرده که هزینه اقامت پناهجویان در هتلهای این کشور، بالغ بر 1 میلیارد یورو بوده است. به گزارش این نشریه این مبلغ برای صنعت گردشگری این کشور بسیار سنگین است.

نشریه buzz می نویسد هجوم فزاینده پناهجویان و پناهندگان به ایرلند از سال گذشته میلادی به کمبود جا در هتل‌ها منجر شده است و صنعت گردشگری را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

بر اساس این یادداشت، به ازای هر 1 یورویی که یک گردشگر برای اقامت خود هزینه می‌کند، پناهجویان با بازدید از جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها، 2.50 یورو در اقتصاد این کشور هزینه می‌کنند.

با این حال بر اساس ارقام ذکر شده توسط این نشریه در برخی شهرها نسبت اقامتگاه های توریستی داده شده به پناهندگان و پناهجویان به 70 تا 80 درصد نیز می‌رسد و میانگین کشوری به استثنای دوبلین، پایتخت این کشور، 34 درصد است.

این وضعیت همچنین منجر به نابودی حدود 10000 شغل در صنعت گردشگری ایرلند شده است و در نتیجه آسیب 1.1 میلیارد یورویی را متحمل خواهد شد.

در مناظره پارلمانی روز سه‌شنبه، لئو وارادکار، نخست‌وزیر این کشور اذعان کرد که کشور چاره‌ای ندارد جز اینکه مردمی را که از جنگ در مناطق مختلف جهان – از جمله اوکراین – فرار می‌کنند، به اقامتگاه‌های توریستی بفرستد.

وی گفت که دولت در حال کار بر روی طرحی برای حمایت از مشاغلی است که “تأثیر نامطلوب” از این موضوع داشته‌اند که یکی از این ابتکارها تشویق “سفرهای یک روزه بیشتر به شهرهای گردشگری” برای کمک به این صنعت و جبران خسارات است.

منبع: تابناک

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4475
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x