شنبه 1 ثور 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
کدام استان ها در دریافت شناسنامه موفق ترند

اتمام بررسی طرح سازمان ملی مهاجرت : فرزندان مادر ایرانی مشمول اخذ تابعیت هستند

به گزارش خبرگزاری مهاجر ، عضو کمیسیون امور داخلی کشور ايران اعلام کرد: بررسی طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت به پایان رسیده است. وی بعد از این خبر، در مورد شرایط گرفتن اقامت دائمی برای فرزندان ثمره ازدواج شرعی اتباع و مهاجرین خارجی با زنان ایرانی توضیحاتی داد.

ابوترابی افزود: به جمع بندی در مورد طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت رسیده ایم . بر مبنای این طرح فرزندان حاصل از ازدواج دائمی و شرعی مردان خارجی و زنان ایرانی شامل افرادی میشوند که می توانند تابعیت بگیرند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدام بر اساس مصوبه سال 98 مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و افرادی که تا قبل از تصویب این قانون در سامانه ثبت‌نام کرده باشند نیز مشمول اخذ تابعیت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: طبق این طرح فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با اتباع خارجی نیز منوط بر احراز شروطی از سوی دادگاه مبنی بر اینکه ازدواج صوری نبوده باشد و از زن ایرانی برای اخذ اقامت سوء استفاده نشده باشد مشمول اخذ اقامت دائم قرار خواهند گرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این موارد در 2 بند طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت مندرج است که با تصویب آن اجرا خواهند شد. یادآور شد: در اینجا جای دارد از وزیر کشور، سازمان ثبت احوال و بانک سپه قدردانی کنیم که مقدمات تشکیل سازمان ملی مهاجرت را فراهم کرده‌اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر این اساس در آینده‌ای نه چندان دور اولین کارت‌های اقامت دائمی برای اتباعی که هویتشان از طریق چهره‌نگاری، انگشت‌نگاری و …احراز شده باشد، صادر خواهد شد ضمن اینکه اقدامات خوبی از طریق هوش مصنوعی در این زمینه انجام شده است که قبل از تصویب این قانون رونمایی می‌شود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3227
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x