سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Tuesday, 30 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اخراج مهاجران افغان از پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ شورای مهاجران افغان در اسلام آباد پاکستان از اخراج ۵۳۰ مهاجر افغان از پاکستان توسط پلیس این کشور و بازگرداندن آنها به افغانستان خبر داد. به گفته این شورا، مهلت اعتبار مدارک اقامتی این مهاجران به پایان رسیده بود.

آقای وصال مسئول روابط عمومی شورای مهاجران افغان می گوید: بیش از یک سال است که شهروندان افغانی که درخواست پناهندگی به آمریکا را داده اند برای انجام امور مهاجرتشان به پاکستان آمده اند اما هیچ پیشرفتی در کارشان ایجاد نشده است، مهاجران افغان در پاکستان با سختی های فراوان روبرو هستند.

آقای وصال گفته که به دلیل کندی روند طی مراحل پرونده‌های این پناهجویان افغان، مدت اعتبار ویزاهای شان به پایان رسیده است.

نزدیک به دو هفته قبل تعدادی از پناهجویان افغان در پاکستان با برگزاری گردهمایی از ایالات متحده خواستند تا در زمینه رسیدگی به درخواست های مهاجرتی شان، توجه جدی کند.

احمد، یک تن دارندۀ کیس پی 1 به رادیو آزادی گفته است که نزدیک به یک و نیم سال قبل به درخواست وزارت خارجۀ امریکا به امید رفتن به امریکا به اسلام‌آباد پاکستان آمد، اما با گذشت ۱۸ ماه هنوز هم از سرنوشت پرونده‌اش خبری نیست.

او افزوده: اخیراً اخراج افغان‌ها از شهرهای مختلف پاکستان به افغانستان، به نگرانی‌های پناهجویان افغان در پاکستان افزوده است.

در همین حال سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی او ام) به روز دوشنبه گزارش داده که از اول جولای تا ۱۵ جولای سال جاری ۴۷۴۶ افغان بدون سند از پاکستان به افغانستان برگشت کرده اند که از این میان ۱۲ درصدشان به دلیل ترس از بازداشت و اخراج برگشت کرده اند.

گفته می شود که در جریان کمتر از یک سال گذشته به صد ها تن از افغانها در پاکستان توسط پولیس بازداشت گردیده و به زندان مرکزی شهر کراچی منتقل شدند.

پس از سقوط حکومت پیشین، شماری از کشورها به رهبری امریکا نزدیک به ۱۲۴ هزار اتباع کشور را در روند تخلیه از افغانستان بیرون کردند که تنها ۹۰ هزار آنها به امریکا منتقل شدند.

گزارش ها می رساند که همچنان هزارها افغان دیگر که متقاضی پناهندگی امریکا بودند و با نهادهای امریکایی کار کرده بودند، برای شان گفته شده بود که به کشور سوم بروند تا در مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه به امریکا منتقل شوند، اما حالا افغان‌های هستند که بیش از ۱۸ ماه را در پاکستان سپری کرده اند، اما تا هنوز از سرنوشت‌شان خبری نیست.

منبع: صدای افغان (آوا)

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5199
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x