سه‌شنبه 4 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
ندیم: منتقدان حکومت واجب القتل اند

وزیر تحصیلات طالبان: منتقدان حکومت واجب القتل اند

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ وزیر تحصیلات عالی گروه طالبان در یک مراسم در قندهار به شدت به کسانی که از حکومت انتقاد می کنند حمله کرده و تاکید کرد: کسانی که به وسیله قلم خود و یا با زبانشان به دنبال تخریب حکومت طالبان اند، واجب القتل اند و باید سرکوب شوند.

در گزارشی که از زبان ندا محمد ندیم تهیه شده است آمده است: «تخریب‌کننده نظام اگر به زبان باشد، اگر با قلم باشد یا تخریب عملی می‌‌کند، تمامی آنانی کسانی هستند که بغاوت کرده و واجب‌القتل پنداشته می‌شوند.»  اگرچه این مقام ارشد طالبان بیان نکرده که منظور از صحبت هایش چه کسی است، اما در هفته‌های گذشته علاوه بر منتقدان خارج از ساختار طالبان، بعضی از مقام‌های ارشد طالبان هم از نحوه اداره کردن کشور توسط طالبان انتقاد کرده اند و از رهبری حکومت طالبان، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و از چهر‌ه‌های پرنفوذ طالبان، ظاهرا یکی از منتقدان خودی حکومت فعلی طالبان است که اخیرا به‌‌گونه آشکارا از استبداد رای امیر طالبان سخن گفته و انتقاد کرده است. منتقدانی که به باور وزیر تحصیلات عالی طالبان، باید سرکوب شود، زیرا برای نظام، مشکلات ایجاد می‌کنند.

ندا محمد ندیم همچنین گفته که منتقدان به خیره سری خود رو می‌آورند و با دسیسه بیگانگان» برای نظام، مشکلات ایجاد می‌کنند. وجود چنین دیدی در سطح رهبری طالبان نشان‌دهنده سیاست‌های سخت‌گیرانه و انعطاف‌ناپذیر این گروه است که نه تنها باوری به تغییر این سیاست خود ندارند، بلکه حاضرند مخالفان را از بین نیز ببرند. این اظهارنظر بی‌پرده وزیر تحصیلات عالی طالبان از دلایلی است که در این ۱۸ ماه، طالبان به شدت با هر نوع تظاهرات مسالمت‌آمیز برخورد کرده‌اند.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3871
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x