پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
انهدام باند آدم ربایی و اخاذی از مهاجران

پلیس تقلبی که از اتباع خارجی زورگیری می کرد بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهاجر، رئیس پلیس پیشگیری استان تهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت، فردی با بر تن داشتن لباس مخصوص نیروی انتظامی از اتباع و مهاجرین خارجی زورگیری می کرد که موفق به دستگیری وی شدیم. این شخص کارت های شناسایی قلابی زیادی داشت و با پوشش لباس نیروی پلیس به زورگیری از اتباع خارجی حاضر در تهران میکرد.

سرهنگ موقوفه‌­ای، افزود: با پیگیری های مشخص شد، متهم از نیروهای نظامی نیست و در هیچیک از نیروهای مسلح فعالیتی نداشته است. وی ادامه داد: در بررسی های بیشتر معلوم شد که شخص متهم از سابقه داران بوده و قبلا نیز به همین اتهامات بازداشت و دوره محکومیت خود را گذرانده است.

زورگیری و اخاذی از اتباع خارجی در ایران امری پرتکرار و مسبوق به سابقه است. به‌ویژه اتباع خارجی غیرقانونی بیش از سایرین در معرض بزه‌ دیدگی قرار می‌گیرند. چراکه این گروه به دلیل ترس از رد مرز شدن از گزارش جرم به پلیس و مقامات قضایی خودداری می‌کنند. زورگیرها با علم به این نکته که بخش زیادی از مهاجران به پلیس مراجعه نمی‌کنند، آن‌ها را هدف ارتکاب جرم خود قرار می‌دهند. در این میان افغانستانی‌ها به خاطر چهره متفاوتشان راحت‌تر توسط مجرمان شناسایی می‌شوند و بیشتر در معرض خطر قرار آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3426
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x