چهارشنبه 26 ثور 1403 برابر با Wednesday, 15 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اعتراض مهاجران در اندونزی به وضعیت نامعلوم شان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ همزمان با روز جهانی پناهندگان، بسیاری از پناهجویان افغانستانی در اندونزی در چندین شهر این کشور با برگزاری تجمعاتی اعتراض خود را از وضعیت شان اعلام نمودند.

این پناهجویان از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، سازمان ها و کشورهای حمایت کننده حقوق پناهجویان خواستند تا برای حل مشکلات و اسکان پناهندگان افغان در اندونزی و یا کشور ثالث اقدامات لازم را انجام دهند. بسیاری از پناهجویان افغان حدود ۱۲ سال است که در کشور اندونزی بدون جواب به سر می‌برند.

فعالان پناهندگان در اندونزی می‌گویند که با وجود تظاهرات مسالمت‌آمیز متعددی که در این ۲ سال اخیر در اندونزی برگزار شده، نهادهای مسئول و کشورهای مهاجرپذیر به آنها پاسخی نداده‌اند.

میلیونها نفر از مردم افغانستان به دلیل شرایط دشوار اقتصادی و ناامنی های ناشی از دهها سال و جنگ و دو دهه حضور اشغالگران آمریکایی و غربی در کشورشان، ناگزیر به ترک خاک و پناه بردن به دیگر کشور ها شده اند و جمهوری اسلامی ایران به همراه پاکستان به عنوان دوکشور همسایه افغانستان، میزبان ۹۰ درصد از کل پناهجویان افغان هستند.

خبرگزاری صدای افغان نوشت مهاجرت برای پناهجویان در سال‌های اخیر به معضلی جهانی تبدیل شده است. از یک‌سو مردم از کشورهایی مانند افغانستان به دلیل جنگ و ناامنی، فقر و بیکاری به کشورهای دیگر پناه می‌برند و از طرف دیگر کشورهای مهاجرپذیر قوانین سخت‌گیرانه‌ تری برای پذیرش اتباع خارجی در پیش گرفته اند. به عنوان مثال ترکیه با تشدید امنیت مرزهای خود از دوربین‌های حرارتی، حسگرهای حرکتی و گشت‌زنی هوایی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی روی آورده و انگلیس هم به اخراج پناهجویان به کشور ثالث و استفاده از پابند الکترونیکی روی آورده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHCR) هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که شمار آوارگان و پناهجویان در سراسر جهان در یک دهه گذشته دو برابر شده است.

براساس این گزارش، شمار پناهجویان در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، نزدیک به ۹۰ میلیون نفر اعلام شده که با توجه به جنگ در اوکراین در حال حاضر به رقم ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4827
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x