جمعه 27 میزان 1403 برابر با Friday, 18 October , 2024
جستجو
Close this search box.

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ پلیس آلمان گفت: کنترل مرزهای آلمان کارآمدی مورد انتظار را نداشته است. بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی پلیس این کشور، نتایج متفاوت اعلام شده است.

بعد از این کنترل مرزهای زمینی در ماه اخیر، نتایج آن به صورت دقیق نظارت خواهد شد. زیرا آن طور که انتظار می رفت نتایج خوبی در بر نداشته است.

پیش از این مرزهای شرقی و جنوبی این کشور مورد کنترل بیشتر بودند اما اکنون از حضور پناهجویان در مرزهای غربی آلمان گزارشات زیادی منتشر می شود.

براساس بیانیه پلیس فدرال آلمان که توسط خبرگزاری آلمان «دی پی ای» نشر شد، از زمان آغاز کنترل های مرزی در همه ۹ مرز زمینی، مجموعا ۲ هزار و ۴۴۸ مورد ورود غیرمجاز ثبت شد که فقط ۸۳۸ مورد از آن در مرزهای آلمان با فرانسه، بلژیک، لوگزامبورگ و هلند بوده است.

به گزارش مقام های رسمی در گذرگاه‌ های مرزی غرب کشور از ورود ۵۳۹ تن جلوگیری شده است. آن ها جزئیات بیشتری درباره مهاجران دیگر ارائه نکردند. براساس گزارش ها بیشتر این موارد در مرز با فرانسه رخ داده است.

۱۸ مورد دیگر ورود غیرمجاز بین ۱۶ سپتمبر و ۲ اکتوبر در امتداد مرز آلمان با دانمارک ثبت شده است. در ۱۴ مورد از آن مهاجران به دانمارک پس فرستاده شدند.

مقام های مسئول در ادامه از رد ورود ۲۵ تن در مرزهای غربی آلمان خبر دادند. این افراد از ورود مجدد به آلمان منع شده بودند. در حالی که در مرز شمالی آلمان با دانمارک، شمار این گروه از مهاجران به سه تن می رسید.

افسران پلیس فدرال نیز گفتند که در دو هفته گذشته مجموعا ۳۷۸ دستور انجام نشده بازداشت در همه ۹ مرز زمینی به اجرا درآمده است و این کار فقط به خاطر از سرگیری کنترل های مرزی امکان پذیر بوده است.

کنترل های مرزی در همه جهات

کنترل های مرزی از تاریخ ۱۶ سپتامبر در تلاش برای کاهش ورود غیرقانونی به آلمان، در همه مرزهای زمینی از سر گرفته شده است.

پیش از آن مرزهای آلمان با فرانسه در چارچوب بازی های المپیک کنترل می شد و در مرزهای مشترک با سوییس، اتریش، پولند و چک نیز کنترول های مرزی مدتی بود که آغاز شده بود چرا که براساس معلومات کنونی، بیشتر موارد ورود غیرمجاز در این مسیرها رخ می داد. حالا مرزهای زمینی با دانمارک، بلژیک، هلند و لوگزامبورگ نیز کنترل می شوند.

براساس قانون، کنترل در مرزهای آلمان فقط می تواند در شرایط اضطراری از سر گرفته شود. چرا که این کشور عضو منطقه شینگن است. معاهده شینگن که یکی از مهمترین دستاوردها در اروپا می باشد، ائتلاف کشورهایی است که در مرزهای درونی شان بر سر مسافرت آزادانه بدون کنترل پاسپورت و تسهیل ترانسپورت اجناس به توافق رسیده‌اند.

انتظار می رود که این اقدامات دست کم تا پایان سال روان ادامه داشته باشند و بعد از آن نیز امکان تمدید آن وجود دارد.

بسیاری از همسایگان آلمان و همچنین اعضای دیگر حوزه شینگن از تصمیم های یک طرفه این کشور کشور دال بر از سر گیری کنترل مرزی انتقاد کردند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=8115
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x