شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.

تاکید وزیر دارایی آلمان بر بازگرداندن پناهندگان بدون حق اقامت

به گزارش خبرگزاری «مهاجر» به نقل از “ان تی وی” آلمان، وزیر دارایی آلمان بر بازگرداندن پناهندگان بدون حق اقامت تاکید کرد. وی در پاسخ به درخواست ایالات فدرال این کشور به منظور کمک مالی برای پذیرش پناهندگان را رد کرد. “کریستین لیندنر” تاکید کرد: باید مطمئن شد که مهاجرت‌های بی‌قاعده متوقف شود.

به این ترتیب کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان، درخواست‌ ایالات فدرال و مقامات محلی برای دریافت پول بیشتر برای پذیرش پناهجویان را رد کرده است. این سیاستمدار گفت: «انتقال بار بیشتر به دولت فدرال اکنون به مرزهای خود رسیده است. من وظیفه دولت فدرال را در آنجا بیشتر می بینم که بازگرداندن پناهندگان بدون حق اقامت را بهبود بخشد و مهاجرت بی رویه را کاهش دهد.

لیندنر در ادامه این طور توضیح داد که خدمات برای 570000 نفری که از اوکراین به ما مراجعه کرده‌اند و تحت پوشش امنیت اولیه هستند، در حال حاضر توسط دولت فدرال تأمین می‌شود. تعداد مهاجران از کشورهای دیگر در همان سطح سال 2014 است. وزیر دارایی گفت: در آن زمان، دولت فدرال حتی این وظیفه ایالتی را تامین مالی نمی‌کرد. امروز بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها را بر عهده دارد.

شهرداری‌های آلمان هشدار داده‌اند که در بسیاری از جاها به محدودیت‌های خود در ظرفیت پذیرش پناهندگان رسیده است، آنها خواستار کمک بیشتر از دولت فدرال آلمان هستند. در نشست فدرال، ایالتی و محلی پناهندگان در ماه جاری، تصمیم گرفته شد که دولت فدرال 56 ملک اضافی برای اسکان پناهندگان فراهم کند که در آن 4000 نفر می‌توانند اسکان داده شوند . با این حال، انجمن شهرها و شهرداری های آلمان پس از نشست سران نیاز زیادی به بحث بیشتر دید و خواستار پرداخت کامل هزینه‌های موجود شدند.

پناهندگان در اتحادیه اروپا در سایه بی‌توجهی مقامات همچنان شرایط سخت و ناگواری دارند و قربانی سیاست‌های حاکمان در قاره سبز می‌شوند.

سازمان بین المللی مهاجرت چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که تعداد فوتی‌های پناهجویان در مسیرهای زمینی و دریایی برای رسیدن به اروپا از جمله به دلیل سیاست های سختگیرانه مرزبانان اروپایی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

از آگوست 2021 حداقل 2836 نفر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند. در بازه زمانی 2019/2020، این سازمان 2262 کشته و مفقود در این مسیر ثبت کرده بود.

افزایش تعداد مرگ و میر پناهندگان را از جمله به شکست ساختاری در ایجاد راه‌های فرار مناسب و ایمن برای پناهجویان  می توان نسبت داد.با این حال، اگر به پناهندگان نیازمند به سرعت و به طور مؤثر کمک شده بود، می‌شد از بسیاری از مرگ‌ها جلوگیری کرد.

سازمان ملل متحد با اشاره به گزارش های بازماندگان اعلام کرد که گمان می رود حداقل 252 نفر در نتیجه به اصطلاح طرح به عقب راندن پناهندگان توسط مرزبانان اروپایی جان خود را از دست داده اند. بر این اساس مرگبارترین عقب نشینی‌ها در مدیترانه مرکزی (97)، در شرق دریای مدیترانه (70) و در مرز یونان و ترکیه (58) بوده است. در غرب مدیترانه، 23 مورد مرگ از این قبیل گزارش شد که چهار مورد دیگر در مرز بلاروس و لهستان بود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2082
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x