سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Tuesday, 30 April , 2024
جستجو
Close this search box.
بزرگداشت چهلم دختران کاج

به گزارش خبرگزاری مهاجر“فرهنگخانه جوان افغانستان” پنجمین برنامه از سلسله‌نشست‌های “به‌ وقت‌ کابل” را به بزرگداشت چهلم شهادت دانش‌آموزان آموزشگاه کاج کابل اختصاص داد.

این برنامه روز سه‌شنبه هفدهم عقرب/ آبان ۱۴۰۱ ، در ساختمان حوزه هنری قم/ایران و در آستانه چهلمین روز «حمله تروریستی به آموزشگاه کاج» برگزار شد.

دختران دانش‌آموز و دانشجوی مهاجر از فرهنگخانه جوان افغانستان در شهر قم، میزبان دوستداران و اهالی فرهنگ و ادب در این برنامه شدند و ملیکا محمدی گردانندگی آن را به انجام رساند.

مرتضی شاهترابی، نویسنده و پژوهشگر، و خدیجه کریمی، کارشناس و پژوهشگر مطالعات زنان، در بخش ویژه‌ی “کلکین آگاهی” به پرسش‌های شرکت‌کنندگان درباره‌ی تحصیل، آگاهی و دانایی دختران افغانستان پاسخ گفتند.

تکتم حسینی، شاعر کتاب‌های لیلت و دوشنبه‌های کوهی، تازه‌ترین سروده‌هایش را خواند و شاعران جوان فرهنگخانه: فیروزه مرادی، پروانه مرادی و زهرا هاشمی نیز شعرخوانی کردند.

راحله ناطقی، مترجم و مدرس زبان انگلیسی، گزارشی مبسوط از واکنش رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌زبان به حمله تروریستی آموزشگاه کاج ارائه کرد و عاطفه و محدثه رجایی، خواهران نوجوان از گروه هنری دختران آسمایی، پارچه‌های ادبی خواندند و اجرا کردند.

عکاس: فاطمه احمدی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2239
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x