جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
تکتم حسینی

سیده تکتم حسینی، شاعر توانمند اهل افغانستان است . به گزارش خبرگزاری مهاجر، سیده تکتم حسینی مهاجر افغانستانی مقیم ایران و متولد 1366 است که هم اکنون در شهر قم سکونت دارد .

به گفته خودش گفتن شعر را از شهریور سال 1389 آغاز کرده و اولین شعرش را در همان زمان سروده .از آثار مهم او میتوان به اشعار و کتاب های زیر اشاره کرد :

  •  کتاب لیلت
  •  دوشنبه های کوهی
  •  نارنج مویه ها

تکتم حسینی در مصاحبه هایی که داشته، گفته است : شعر گفتن را از شهریور سال 89 شروع کردم، در آن زمان چون عزادار بودیم چند ماهی بود که از خانه بیرون نرفته بودم،

خواهرم فوت کرده بود. یک روز با خواهرم از خیابان رد می‌شدیم که دیدیم روی یک بنر نوشته شده بود «شعرخوانی» نمی‌دانستم که اصلا شعرخوانی وجود دارد.

به‌طور کلی، ورود من به دنیای انجمن و آشنایی با شاعران از شهریور شروع شد . اواخر سال بود که با انجمن «عوالم احساس» آشنا شدم و دو ماهی جمعه‌ها به شعرخوانی می‌رفتم و از همان ابتدا شعر را جدی گرفتم و بعد مرا معرفی کردند گفتند برو به انجمن قم، آنجا شاعران زیادی هستند و از سال 90 وارد انجمن قم شدم .

سیده تکتم حسینی، پس از اینکه دوره های تخصصی شعرخوانی را در شهر قم گذراند، به رشد و مباهات رسید و در

  •   اولین کنگره شعر عاشورایی در کشور افغانستان
  •   جشنواره شعر فجر
  • و جشنواره کتاب قیصر امین پور

برگزیده شد .

تکتم حسینی درمورد وضعیت فرهنگی خانواده خود گفته ”  البته خانواده من شاعرند؛ خواهر و برادرم شاعر هستند. مریم‌سادات حسینی خواهرم شاعر خوبی است. به نظرم افرادی که در این‌طور خانواده‌ها هستند تاثیر پذیری‌شان زیاد است ولی اشعارشان تحت‌تاثیر هم نیست. پدرم قصه‌های شاهنامه را و مولوی می‌خواند. قصه‌های عاشقانه نیز می‌گفت‌. این قصه‌ها بی‌تاثیر نبوده‌اند. عمویم بداهه‌گوی معروفی است. دختر عموهایم هم شاعرند.  .”

تکتم حسینی چندین بار نیز در مجالس شعر خوانی با حضور رهبر جمهوری اسلامی شعر خوانده . او در رابطه با تاثیر دیدار هایش با ایشان در شعرهایش گفته” بعد از آن قضیه سعی کردم جدی‌ تر بنویسم “

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1125
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشعار خانم تکتم عالیست. لذت بردم خیلی.

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
1
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x