سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Tuesday, 30 April , 2024
جستجو
Close this search box.
تعطیلی سه روزه سفارت افغانستان در تهران

دیپلمات های سفارت افغانستان در تهران با ریاست دست نشانده طالبان مخالفت کردند

در پی اخباری مبنی بر وضیت نا معلوم سفارت افغانستان در تهران ، یک مقام آگاه در این اداره، گزینش سرپرست برای سفارت را بر عهده کابل خواند. وی افزود : مسئولان ایران تا به حال تصمیمی در این باره نگرفتند. اکنون این اداره مانند قبل با مدیریت فعلی و مانند قبل مشغول به کار است.

روز سه شنبه، 13(دی/جدی) رسانه‌ ها از گزینش فضل محمد حقانی از طرف طالبان برای سمت ریاست این اداره خبر دادند. ولی سفرای افغانستان در این اداره با ریاست وی موافقت نکردند و ریاست را به وی ندادند.

این رسانه ادعا کرده این تصمیم در پی توافق وزارت امورخارجه طالبان با حسن کاظمی قمی، سرپرست جدید سفارت ایران در کابل انجام شده است؛ حقانی در تهران بوده و تلاش دارد سفارت افغانستان را تصاحب کند.

گزارش دیگری بر پایه شنیده‌ها منتشر شده که گویا یک دیپلمات دیگر از داخل سفارت افغانستان به عنوان سرپرست جدید معرفی شده است. این در حالی است که فضل محمد حقانی، سکرتر اول فعلی سفارت افغانستان در تهران است.

اما یک منبع آگاه و مطمئن در داخل سفارت افغانستان در تهران، تأیید کرد که بحث تعیین سرپرست جدید برای این سفارت، موضوعی است که در کابل مطرح شده و نامه‌ای در این زمینه به سفارت افغانستان در تهران ارسال شده که مورد پذیرش دیپلمات ها و کارمندان این سفارت قرار نگرفته است.

به گفته این منبع، این یک موضوع تازه بوده که وزارت امورخارجه طالبان در کابل مستقیما به سفارت افغانستان در تهران اطلاع داده، به همین خاطر، هنوز موضع وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در این مورد مشخص نیست و تصمیمی از سوی این کشور در مورد تحویل دهی‌ سفارت افغانستان گرفته نشده است.

این منبع موضوع ادعا شده در مورد توافق احتمالی حسن کاظمی قمی، سرپرست جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده ویژه ریاست جمهوری این کشور برای افغانستان را با وزارت امورخارجه طالبان، رد و تکذیب کرده است.

از این‌رو، به گفته این منبع، فعالیت در سفارت افغانستان در تهران با رهبری و مدیریت کنونی و به صورت عادی ادامه دارد.

این منبع خاطرنشان کرده که مطابق با قوانین بین‌المللی امکان تحویل سفارت افغانستان در تهران به طالبان وجود ندارد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2966
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x